۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اولین نمایشگاه آثار دانشجویان گرافیک
کد خبر: ۱۰۵۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در بوئین زهرا برپا شد:

اولین نمایشگاه آثار دانشجویان گرافیک

به همت دانشجویان، اولین نمایشگاه گرافیک، در نگارخانه ولایت شهرستان بوئین زهرا برپا شد.

اولین نمایشگاه آثار دانشجویان گرافیک
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اولین نمایشگاه آثار دانشجویان گرافیک شهرستان بوئین زهرا در نگارخانه ولایت این اداره برپا شد.
علی زارعی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوئین زهرا در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: به جرات می توان گفت رشته گرافیک متنوع ترین رشته هنری است.
دلیل این نکته نیز تعداد مهارت هایی است که هنر جویان در این رشته می توانند یاد بگیرند.
هر یک از این مهارت ها می تواند زمینه ای برای یک راه در آمد و یا یک شغل بسیار جذاب و پر در آمد باشد؛ به شرط اینکه هنرجوی گرافیک، پشتکار و انگیزه لازم را داشته باشد.
وی گرافیک را هنری فنی و زیبا عنوان کرد و اظهار داشت: گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت بگیرد و اصیل ترین وظیفه خود را که انتقال پیام است به خوبی به انجام رساند.
هنرمندان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی هنرهای تجسمی، طراحی، پایه و اصول صفحه آرایی، رنگ شناسی ، مبانی تصویر سازی، خط در گرافیک، چاپ دستی و عکاسی آشنا می شوند.
زارعی افزود: فارغ‌التحصیلان این دوره قادرند با تهیه انواع طرح ها برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت، اجرای انواع صفحه آرایی، طراحی نمایشگاه های هنری برای معرفی آثار، طراحی و تصویر سازی برای عناوین ادبی، داستان، نوشته های سیاسی و اجتماعی و مانند آن، تبلیغات ( کاتولوگ، بروشور و.
.
.
) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه‌های خصوصی خدمات خود را ارائه دهند.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا در رابطه با برپایی نمایشگاه آثار دانشجویان گرافیک گفت: در این نمایشگاه فرزانه بگلری پور، حمیده جمالی، فرانک بگلری پور و مجید یوسفی50 تابلو از آثار خود را در تکنیکهای رنگ و روغن، طرحهای گرافیکی، طراحی بارکد، طراحی با آب مرکب، طراحی با ذغال، منوپرینت، گواش،آبرنگ، پاستل گجی، آکولین وغیره را در معرض بازدید علاقمندان به هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته اند.
انتهای خبر/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان