۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایجاد فضای تجاری برای خودکفا شدن مساجد در تأمین هزینه‌های جاری/ پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای شهر به مساجد در حال احداث استان
کد خبر: ۱۰۲۶۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین مطرح کرد:

ایجاد فضای تجاری برای خودکفا شدن مساجد در تأمین هزینه‌های جاری/ پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای شهر به مساجد در حال احداث استان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: برای تأمین هزینه‌های مساجد پیشنهاد می‌شود تا امکان ایجاد فضای تجاری در کنار مساجد فراهم شود و درآمد حاصله در اختیار مساجد قرار گیرد.

 ایجاد فضای تجاری برای خودکفا شدن مساجد در تأمین هزینه‌های جاری/  پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای شهر به مساجد در حال احداث استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حسین صلح جو، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در جلسه ستاد ساماندهی مساجد استان که ظهر امروز در سالن جلسات حوزه معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خودکفا شدن مساجد در تأمین هزینه‌های جاری کار مهمی است که باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
وی افزود: برای تأمین کمک هزینه مساجد و حفظ شأن و منزلت آن، پیشنهاد می‌شود تا امکان ایجاد فضای تجاری در ماده 5 مطرح و مصوب گردد تا درآمدهای جاری برای آنها قطعی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: در گام نخست مبلغ 400 میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای شهر به مساجد در حال ساخت مساعدت شد و کمک‌های بعدی در ماه‌های آتی به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: کمک و مساعدت به مساجد یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است چرا که مساجد نماد جامعه اسلامی هستند.
سعید وزیری نژاد، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی مساجد در حال احداث استان قزوین گفت: در سال 94 طی یک ماه گذشته، برای احداث 16 مسجد در مجموع 400 میلیون تومان کمک شده است.
وی خاطرنشان کرد: مسجد مسلم بن عقیل مینودر در بلوار سید الشهدا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط 25 درصد آن باقیمانده است که امیدواریم تا ماه مبارک رمضان با اتمام پروژه، افتتاح آن انجام شود.
وزیری نژاد عنوان کرد: گود برداری مسجد فاطمه زهرا(س) بلوار اسدآبادی انجام شده و نقشه ساخت مسجد نیز آماده است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) در مینودر با مساحت 1500 مترمربع و در دو طبقه، 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی در ادامه گفت: می‌توان برای احداث مساجد کوچک و محلی در نقاطی از شهر که فاقد مسجد هستند از زمین موجود در پارک‌ها استفاده کرد.
حجت الاسلام سید قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین نیز در این جلسه گفت: هیئت امنای مساجد باید افرادی فعال، پیگیر و دارای روحیه جهادی باشند و بعد از احداث مساجد از نیروهای فرهنگی نیز در هیئت امناء برای اداره مسجد استفاده شود.
وی در ادامه گفت: همچنین مشکلات مساجد شهرستان‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برگزاری جلسات فقط منحصر به بررسی مسائل موجود در مرکز استان نباشد.
موسوی خاطرنشان کرد: مساجد خدمات مطلوبی را به مردم ارائه می‌دهند و دارای جایگاه والایی در جامعه اسلامی هستند لذا باید در جهت خودکفایی مساجد گام‌های محکمی برداشت.
موسوی تصریح کرد: در صورت امکان می‌توان در کنار مساجد، فضاهای تجاری احداث و درآمد آن را در اختیار مساجد قرار داد، این سنت حسنه‌ای است که برای همیشه ماندگار می‌ماند.
انتهای پیام/7003






دیدگاه ها

امنا مسجد / ۳۰ شهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

خداكنه اين صحبت اتفاق بيفته ك واقعا مسجد ما در پرداخت هزينه هاي آب برق وگاز وتلفن بدجوري گير كرده باضافه اينكه الان يكسال به امام جماعت هزينه اي نداشته بده و واقعا در اين ضيغ هزينه ها دست از كار فرهنگي وجذب نيرو براي انقلاب نكشيده خواهشمنديم يه عنايتي وتوجهي مسئولين بكنند مسجد صاحب الزمان خ.مولوي بدون دريافت ريالي ازمردم با اين همه هزينه هاي موجود داره اداره ميشه خداكنه يه فكري بكنند
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان