۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سخت ترین تحریم ها به صورت هوشمندانه در حوزه دارو اعمال شد
کد خبر: ۱۰۲۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

برخلاف ادعای غرب؛

سخت ترین تحریم ها به صورت هوشمندانه در حوزه دارو اعمال شد

قجر بیگی معاون غذا و دارو استان قزوین: سال گذشته با فراز ونشیب های زیادی روبه رو شدیم، تحریم ها علی رغم اینکه ادعا شد بر بازار مصرف و دارو نیست، اما سخت ترین تحریم ها که به صورت هوشمندانه اجرا می شد حوزه دارو بود.

سخت ترین تحریم ها به صورت هوشمندانه در حوزه دارو اعمال شد

به گزارش صبح قزوین، در نشستی خبری، پیمان قجر بیگی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: علم دارو سازی با رشته های علمی دیگر متفاوت می باشد و در جهان تبدیل به یک صنعت شده است.

وی با اشاره به 5 شهریور روز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز، خاطرنشان کرد: این روز به دلیل آنکه در هفته دولت قرار گرفت است کمتر به این روز توجه می شود.

قجر بیگی با بیان اینکه در استان قزوین 140 داروخانه  خدمات دارویی به مردم ارائه می کنند، عنوان کرد: 43 داروخانه روستایی در خانه بهداشت روستایی وجود دارد.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر بازار دارو، بیان کرد: سال گذشته با فراز ونشیب های زیادی روبه رو شدیم، تحریم ها علی رغم اینکه ادعا شد بر بازار مصرف و دارو اعمال نمی شود، اما سخت ترین تحریم ها که به صورت هوشمندانه اجرا می شد حوزه دارو بود.

این مسئول ادامه داد: تهیه دارو و ارز مربوط به آن بسیار سخت بود، علی رغم ناملایمت و محدودیتی که وجود داشت، اجازه داده نشد که امنیت دارویی مردم به خطر بیافتد.

وی با اشاه به احتکار دارو توسط عده ای اظهار کرد:  با اینکه میزان ورودی دارو بیش از سال گذشته بود اما در سطح جامعه باز کمبود آن احساس می شد و این به خاطر تلاطم هایی بود که در بازار دارو ایجاد شده بود.

imagesCA46JGZH

قجربیگی در خصوص تشدید نظارت ها گفت: در حوزه معونت دارو بازدید های استانی 3.
5 برابر از نُرم کشوری بیشتر بود؛ علی رغم شرایط به وجود آمده دارویی که نایاب شود  و یا در دسترس نباشد، نداشتیم وحتی در زمینه داروهای بیماری های صعب العلاج به استان های دیگر کمک دارویی نیز می کردیم.

وی با اشاره به نوسان قیمت دارو در بازار، عنوان کرد: شاهد افزایش قیمت دارو بودیم با توجه به تفاوت قیمت ارز، قیمت دارو هم دچار نوسان شد.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان دولت دهم اولویت اصلی خود را بحث دارو قرار داده اند که این امر اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی درخصوص عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه غذا و دارو اظهار کرد: رشد استان در این حوزه  با تشکیل حوزه غذا و دارو در دولت دهم اتفاق افتاد وبحث سلامت ارتقا چشمگیری داشت.

قجربیگی بیان کرد: در حوزه مدیریت بر مواد بهداشتی و آرایشی، رشد بسیاری با توجه به گذشت زمان و نیازی که احساس شد، داشته است.

IMAGE634906613829101671

 وی با بیان اینکه استان قزوین محل امنی برای قاچاقچیان مواد آرایشی و بهداشتی نیست، گفت: معاونت غذا و دارو با همکاری نیروی انتظامی بر این امر نظار و کنترل خوبی دارند.

این مسئول درپاسخ  به پنی سلین هایی وارداتی از چین که موجب مرگ چندین نفر شده است، توضیح داد: ما هیچ فراورده دارویی آماده از چین نداریم؛ هر دارویی ممکن است در افرادی اثرات سوئی داشته باشد و همان دارو در برخی دیگر مشکلی ایجاد نکند؛ در این خصوص بر روی این افراد آزمایشاتی انجام شد  اما تاییدی برای آنکه دارو مسبب این امر شده نبوده است.

13910807000267_PhotoA

وی در پایان اعلام کرد: کالاهایی که دارای برچسب اصالت و سلامت کالا می باشند حتی اگر برند خارجی باشد مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است و این برچسب ها برای اطمینان بخشی به مصرف کنندگان زده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان