۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین جلوگيري از قضاوت يک ايراني در تنيس آمريکا
کد خبر: ۹۹۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عادل برقعي:

جلوگيري از قضاوت يک ايراني در تنيس آمريکا

داور ۳۲ ساله ايراني با وجود دريافت دعوتنامه براي داوري در مسابقات تنيس گرنداسلم آمريکا از قضاوت در اين رقابت‌ها محروم شد.

جلوگيري از قضاوت يک ايراني در تنيس آمريکا

به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاري فرانسه (AFP)، عادل برقعي، داور ايراني که براي قضاوت در رقابت‌هاي گرنداسلم تنيس راهي آمريکا شده بود به دليل تحريم‌هاي آمريکا عليه کشور ايران از قضاوت محروم شد.

اين خبرگزاري در ادامه گزارش خود آورده است: برقعي رواديد حضور در آمريکا را دارد ولي بر اساس قوانين جديد ايالات متحده آمريکا، اين داور ايراني نمي‌تواند در رقابت‌هاي گرند اسلم امسال که از روز دوشنبه (4 شهريور) در زمين فلاشينگ ميدوز نيويورک آغاز مي‌شود، قضاوت کند.

برقعي در ماه مي 2013 تائيديه قضاوت در اين تورنمنت را دريافت کرد و با گرفتن رواديد براي سفر به آمريکا برنامه‌ريزي هاي خود را انجام داد تا در رقابت‌هاي مرحله مقدماتي تنيس گرنداسلم آمريکا به امر قضاوت بپردازد ولي اين داور ايراني توسط ايميلي که از ريچ کوفمن، رئيس داوران اتحاديه تنيس آمريکا دريافت کرد مطلع شد که قوانين آمريکا سرويس‌دهي به شهروندان ايراني را منع کرده است و با عذرخواهي از برقعي براي وي آرزوي حضور در رقابت‌هاي آينده گرنداسلم آمريکا را کرد.

اين داور 32 ساله که تاکنون در 7 گرنداسلم ويمبلدون، يک گرنداسلم استراليا و بيش از 30 کشور به قضاوت پرداخته است، مي‌تواند پيش از اينکه رقابت‌هاي تنيس گرنداسلم مردان در تاريخ 9 سپتامبر 2013 به پايان برسد درخواست تجديدنظر بدهد تا شايد موفق به کسب مجوز فعاليت در اين رقابت‌ها بشود.

برقعي که اويل اين ماه در رقابت‌هاي تنيس مونترال کانادا قضاوت کرده بود حالا در فلوريدا به همراه دوستانش به سر مي‌برد.
او تاکنون در حدود 2 تا 3 هزار دلار نيز هزينه‌ کرده است.

اين داور ايراني تصريح کرد: اگر دغدغه‌ام پول بود به اينجا نمي‌آمدم و الان اينجا نبودم.
من مي‌خواهم که در اين تورنمنت حضور داشته باشم.
دوست دارم به رويايم تحقق ببخشم که نه جنبه سياسي دارد و نه به خاطر ماديات است.
تنها آنچه برايم اهميت دارد، تنيس است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان