۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان
کد خبر: ۹۳۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در باب الجنه قزوین آغاز شد؛

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان

آیین آغازین مسابقات دانش آموزی در رشته های آوایی با حضور مسئولان کشوری و استان، همچنین دانش آموزان برگزیده از سراسر کشور برگزار شد.

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان

به گزارش صبح قزوین، مراسم افتتاحیه  سی و یکمین دوره ی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور در قزوین برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولین کشوری و استانی، دانش آموزان برگزیده ی مسابقات و مدعوین استان در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور واقع در شهرک مینودر انجام شد.

در ابتدای این مراسم نوای دلنشین آیات قرآن توسط قاری برجسته  استان قزوین"جواد رفعتی" در فضای سالن طنین انداز شد.

 حبیبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، ضمن خیر مقدم به دانش آموزانی که در اقصی نقاط  کشور در دارالمومنین و پایتخت خوشنویسی ایران، اظهار داشت: استان قزوین مفتخر به میزبانی  بیش از هزار نفر از دختران و پسران برگزیده ی قرآن، نماز و عترت دانش آموزی می باشد که از تاریخ  22 الی 30 مرداد برگزار خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: امیدواریم در این چند روز بتوانیم آنگونه که شایسته است به نحو احسن میزبانی شما را داشته باشیم و خاطرات خوبی از این دور از مسابقات در ذهن ها به ثبت رسد.

وی اذعان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تمسک به این ودیعه های گرانقدر یعنی نماز، قرآن و عترت می باشیم، چرا که در دنیای کنونی دشمنان سعی در فراموش کردن بشر از این گوهرهای ناب دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با تمسک به این 3  گوهر ناب می توان خود را از شر بندگی طاغوت و طاغوتیان نجات داد.

در ادامه مراسم گروه سرود "ره ملک سعادت" همچنین پروه تواشیح" عترت النبی" با اجرای برنامه ها و نغمات دلنشین قرآنی عطر و شمیم قرآن را در فضای سالن پیچید.

احمد عجم استاندار قزوین نیز طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: استحکام برنامه های قرآنی در دوران وزرات وزیر آموزش پرورش دولت دهم" حاجی بابایی" از قوام بیشتری برخوردار بوده است.

عجم ادامه داد: همگان باید در زندگی خود قرآن را حاکم کرده و آموزه های آن را در امور زندگی به کار گیرند.

شایان ذکر است 7 میلیون دانش آموز دراین دوره از مسابقات قرآن، نماز و عترت  در 9 رشته به رقابت پرداخته و دانش آموزان برگزیده در 4 رشته ی آوایی حفظ، قرائت، اذان ومداحی در استان قزوین به رقابت پرداختند.

انتهای خبر/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان