۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین تحویل چهار فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکا به مصر در پی برکناری مرسی از قدرت
کد خبر: ۷۹۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تحویل چهار فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکا به مصر در پی برکناری مرسی از قدرت

مقامات ارشد آمریکایی از تحویل چهار فروند جنگنده اف ۱۶ به مصر با وجود بروز ناآرامی های سیاسی در این کشور و برکناری محمد مرسی از قدرت خبر دادند.

تحویل چهار فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکا به مصر در پی برکناری مرسی از قدرت
به گزارش صبح قزوين به نقل از  شبکه خبری بی بی سی، مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند: با وجود بروز ناآرامی های سیاسی در مصر و برکناری محمد مرسی از قدرت با استفاده از زور و خشونت توسط ارتش، آمریکا در پی تحویل چهار فروند جنگنده اف 16 به این کشور در چند هفته آتی است که از سوی شرکت لاکهید مارتین ساخته می شود.

فروش جنگنده های اف 16 به مصر درحالی است که آمریکا ضمن استقبال از برکناری مرسی در عین حال از این رویداد به عنوان کودتای ارتش یاد نکرده است، زیرا درصورتی که واشنگتن کناره گیری مرسی از قدرت را کودتا قلمداد کند، طبق قانون آمریکا دیگر مجاز به ارسال کمکهای نظامی به این کشور نیست.

در همین حال "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید روز گذشته تاکید کرد که به نفع آمریکا نیست تغییر فوری را در برنامه کمک رسانی خود به مصر ایجاد کند.

گفته می شود تحویل جنگنده های اف 16 به مصر بخشی از توافق ارسال 20 هواپیما به این کشور است که در ژانویه گذشته هشت جنگنده تحویل داده شد و هشت جنگنده دیگر تا آخر سال جاری تحویل داده می شود.

به نوشته بی بی سی، کمک نظامی آمریکا به مصر سالانه حدود 1.
3 میلیارد دلار تخمین زده شده است و از همین رو باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا محتاط است تا در گفتار خود در رابطه با حوادث اخیر در مصر از واژه "کودتا" استفاده نکند تا از میزان این کمک ها کاسته نشود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان