۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین سمندر; برای ثبت جام وحدت و دوستی در تقویم فدراسیون جهانی تلاش می‌کنیم/ همه از میزبانی راضی بودند
کد خبر: ۶۲۱۹۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سمندر; برای ثبت جام وحدت و دوستی در تقویم فدراسیون جهانی تلاش می‌کنیم/ همه از میزبانی راضی بودند

رئیس فدراسیون کاراته با حضور در مسابقات جام وحدت و دوستی گفت: تلاش می‌کنیم تورنمنت جام وحدت و دوستی را در تقویم فدراسیون جهانی به ثبت برسانیم.

سمندر; برای ثبت جام وحدت و دوستی در تقویم فدراسیون جهانی تلاش می‌کنیم/ همه از میزبانی راضی بودند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، در خاتمه رقابت‌های یازدهمین دوره مسابقات جایزه بزرگ، جام وحدت و دوستی که طی روزهای 29 و 30 مرداد ماه در سالن شش هزاری نفری غدیر ارومیه و با شرکت 232 کاراته کا برگزار شد، تیم ایران در مجموع رده های سنی مختلف با کسب 15 مدال طلا، 17 نقره و 19 برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد. تیم ترکیه با 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز دوم شد.

علیرضا سمندر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در مورد برگزاری مسابقات جام وحدت و دوستی اظهار داشت: خوشحالم از اینکه با همت مسئولان ورزش استان آذربایجان غربی یازدهمین دوره مسابقات جام وحدت و دوستی به خوبی در ارومیه برگزار شد و به اتمام رسید. مهمترین اتفاقی که در این رقابت‌ها رخ داد، حضور سه تیم قدرتمند دنیا در این مسابقات بود. به هر حال تیم ملی کاراته ایران هم یکی از بهترین‌های دنیا است و قدرت خود را در دنیا به همه نشان داده است. خوشحالیم از اینکه ارومیه در برگزاری این ر‌قا‌بت‌ها موفق عمل کرد و در دوره‌های بعدی نیز امیدواریم که این شهر بتواند به خوبی از عهده میزبانی بر آید. البته ناگفته نماند که حاضرین در این رویداد کاملا از میزبانی ارومیه رضایت داشتند و از همه شرایط ابراز خرسندی کردند.

وی در ادامه افزود: مسابقات قهرمانی آسیا از دوازدهم شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد و حضور در مسابقات جام "وحدت و دوستی" برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. این رویداد یک دیدار تدارکاتی برای ملی‌پوشان ما پیش از ر‌قا‌بت‌های آسیایی نیز به شمار می‌رفت.

رییس فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در تلاش هستیم تا از طریق مسئولان فدراسیون جهانی این مسابقات را در تقویم رسمی فدراسیون جهانی از سال آینده با عنوان "کاپ آزاد ایران" (جام وحدت و دوستی ارومیه) به ثبت برسانیم. در واقع این دوره از مسابقات فرصتی برای محک خوردن کاراته‌کاهای نو‌جو‌ا‌نان، جوانان، امیدها و بز‌ر‌گسالان بود و همه کسانی که در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند به بالا بودن سطح فنی این رقابت‌ها اشاره کردند.

سمندر در ادامه گفت: نباید مسابقات را زمانی برگزار کنیم که تداخلی با مسابقات آسیایی، اروپایی و دیگر بازی‌ها داشته باشد. سال آینده نیز حداقل 12 تیم در این ر‌قا‌بت‌ها حضور پیدا می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به آلمان، ایتالیا و ژاپن اشاره کرد. البته مسئولان برگزاری در تلاش هستند تا تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بیشتر از این عددی که بنده میگویم باشد.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد حضور تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بدون شک کار دشواری در این ر‌قا‌بت‌ها داریم و باید بدانیم که تکرار عنوان قهرمانی ایران بسیار دشوار است. ژاپن با تمام توان خود پا به این ر‌قا‌بت‌ها می‌گذارد و با توجه به شرایط میزبانی، ایران کار دشواری برای کسب عنوان دارد. ملی‌پوشان ما با تمام توان پا به ر‌قا‌بت‌های آسیایی ژاپن می‌گذارند و امیدوارم که بتوانیم باز هم به عنوان قهرمانی این ر‌قا‌بتها برسیم.

لازم به یادآوری است که،‌ ر‌قا‌بت‌های قهرمانی کاراته آسیا از دوازدهم تا شانزدهم شهریور ماه در یوکوهامای ژاپن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان