۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین پاسخ تامین اجتماعی به خروج تعدادی از بیماران هموفیلی و تالاسمی از شمول بیماران خاص
کد خبر: ۴۵۲۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پاسخ تامین اجتماعی به خروج تعدادی از بیماران هموفیلی و تالاسمی از شمول بیماران خاص

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره خروج تعدادی از بیماران هموفیلی و تالاسمی از شمول بیماران خاص گفت: نداشتن دفترچه خاص هیچگونه مانع و محدودیتی برای سایر بیماران خاص در دریافت خدمات دارویی و درمانی که به موجب قانون بر عهده سازمان تامین اجتماعی است، ایجاد نمی‌کند.

پاسخ تامین اجتماعی به خروج تعدادی از بیماران هموفیلی و تالاسمی از شمول بیماران خاص
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمد توانایی در پاسخ به سوالی در مورد چرایی خروج ۲ هزار بیمار هموفیلی از شمول بیماران خاص و همچنین خروج بین ۵ تا ۶ هزار بیمار تالاسمی از این زمره تا پایان سال گفت: تعهدات سازمان‌ تامین‌اجتماعی در قبال بیماران‌خاص(بیماران هموفیلی،‌ تالاسمی، دیالیز، پیوند اعضاء، ا‌م‌اس، خدمات رادیوتراپی، و خدمات شیمی‌درمانی) براساس مصوبات شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین و ابلاغ شده است.
وی افزود: براساس این مصوبات، داروهای تخصصی مرتبط با بیماران‌خاص، خدمات تشخیصی، پاراکیلینکی و تخصصی مرتبط با بیماران‌خاص، خدمات بستری مانند تعویض مفاصل برای بیماران هموفیلی، خدمات سرپایی تخصصی مرتبط با بیماران فوق مانند تزریق خون و ارائه خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی با فرانشیز صفر در صد ( به شکل رایگان) در تعهد سازمان‌تامین‌اجتماعی بوده و در اختیار بیماران قرار ‌می‌گیرد.
مدیر‌کل‌درمان غیر‌مستقیم سازمان‌تامین‌اجتماعی گفت: سازمان‌تامین‌اجتماعی در راستای ایجاد رفاه و حمایت هر چه بیشتر از بیماران علاوه بر اجرای تعهدات قانونی، خدمات حمایتی فراتر از تعهدات قانونی را براساس تبصره‌های بودجه با تصویب هیات مدیره با توجه به مشکلات و شدت بیماری برخی از بیماران‌ خاص ارائه می‌کند.
وی در تشریح برخی از این خدمات که شامل پوشش صددرصدی است، گفت: تما‌می‌داروهای مصرفی، خدمات تصویربرداری، خدمات آزمایشگاهی، خدمات بستری مرتبط یا غیرمرتبط با بیماری برای بیماران مبتلا به هموفیلی نوعA و B، تالاسمی‌ماژور و بیماران نیازمند به دیالیز مزمن شامل پوشش صد در صدی می‌شود.
توانایی تصریح کرد: صدور دفترچه بیماران‌ خاص جهت آن دسته از بیمارانی است که مشمول تبصره‌های بودجه هستند و از حمایتهای بیشتر از تعهدات قانونی بهره مند هستند.
بدیهی است؛ نداشتن دفترچه خاص هیچگونه مانع و محدودیتی را برای سایر بیماران‌خاص در دریافت خدمات دارویی و درمانی که به موجب قانون بر عهده سازمان‌تامین‌اجتماعی است، ایجاد نمی‌کند.
مدیر‌کل‌ درمان غیر‌مستقیم سازمان‌تامین‌اجتماعی در همین رابطه افزود: با توجه به وجود تکنولوژیهای جدید از جمله «امکان تشکیل پرونده الکترونیک برای هر یک از بیماران، تایید الکترونیک نسخ از طریق تما‌می‌واحدهای طرف قرارداد،‌ بکارگیری نسخه الکترونیک و کارت هوشمند» در آینده نزدیک نیازی به صدور دفترچه‌های درمانی، به خصوص دفترچه قرمز رنگ برای بیماران‌خاص نیست.
منبع: ایلنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان