۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ضرورت تدوین بانک جامع اطلاعاتی از جوانان قزوین/ مسئولین باید یک بازنگری در گفتمان فرهنگی خود درباره جوانان داشته باشند
کد خبر: ۴۳۶۱۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین مطرح کرد

ضرورت تدوین بانک جامع اطلاعاتی از جوانان قزوین/ مسئولین باید یک بازنگری در گفتمان فرهنگی خود درباره جوانان داشته باشند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با بیان اینکه تدوین بانک جامع اطلاعاتی از جوانان قزوین ضروری است گفت: مسئولین باید یک بازنگری در گفتمان فرهنگی خود درباره جوانان داشته باشند.

ضرورت تدوین بانک جامع اطلاعاتی از جوانان قزوین/ مسئولین باید یک بازنگری در گفتمان فرهنگی خود درباره جوانان داشته باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نشست خبری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با اصحاب رسانه قزوین ظهر امروز(شنبه) در دفتر اداره ارشاد استان با موضوع گرامیداشت هفته جوان برگزار شد.
در این نشست مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان اظهار کرد: در کل دنیا مناسبت‌هایی برای تکریم اشخاص برجسته وجود دارد و این رویکرد فقط مخصوص کشورمان نیست، نامگذاری روز جوان نیز در ایران پیام‌های بسیاری برای مسئولین و جوانان دارد و فقط نباید در حد یک شعار باقی بماند.
وی در ادامه افزود: سوالی در این خصوص مطرح است که چرا امام حسین(ع) که حضرت علی اکبر(ع) را بسیار دوست داشته اند با میدان رفتن ایشان برای مبارزه موافق می‌کنند؟ تحلیل خودم این است که حضرت سیدالشهدا به واسطه رشادتی که در چهره فرزندش بود وی را به میدان جنگ فرستاد تا عاطفه‌ها و محبت‌ها در طول تاریخ زنده بماند.
این مسئول ادامه داد: روز جوان روزی است که همواره در کشور باید با دیده موثر و کارآمد به آن نگاه شود؛ ذخایر ایران فقط نفت و ذخایر مادی نیست نزدیک ۹۷ درصد ذخایر ایران جوانان ما هستند که عامل ثروت زایی می‌باشند.
وی با بیان اینکه رهبری دغدغه خود را از بحث کاهش نسل جوان مطرح کرده اند ابراز کرد: در دنیا به کشورها از لحاظ ذخایر مادی نگاه نمی‌شود بلکه به سرمایه‌های جوان آن توجه خواهد شد؛ اگر این نسل جوان در مدت ۲۰ سال جایگزین نشود ما با داشتن یک نسل پیر شکست خواهیم خورد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین بیان کرد: امروز به لطف انقلاب اسلامی جوانان ما برای جهان حرف برای گفتن دارند، آن چیزی که در برابر جنگ نرم افزار امروز کارآیی دارد مغز و فرآیند فکری و ذهنی جوانان است؛ اما در حال حاضر ما با این ظرفیت بزرگ نسل جوان چه کرده ایم؟ وی در ادامه اذعان کرد: تا به امروز چه مقدار به نسل جوان اعتماد کرده و در ساخت کشور و استحکام پایه‌های آن به آنها تکیه داشته ایم؟ امروز باید مسئولین یک بازنگری در گفتمان فرهنگی خود در خصوص نسل جوان داشته باشند، نسل جوان پیشرو با تکنولوژی گره خورده است و یکی از رموز گسست نسل جوان با دو نسل قبل خود وجود ذهن پیشرو وی است.
مدیران باید شرایط ایجاد یک نظام پیشنهادی از سوی جوانان آماده کنند این مسئول فرهنگی تکیه به نسل جوان، اعتماد و توجه به آنها را از وظایف مدیران دانست و تصریح کرد: هفته جوان باید از تیتری و شعار خارج شود زیرا در حال حاضر شعار کاری از پیش نمی‌برد؛ نسل جوان چوان آینده ساز این کشور است به عنایت ویژه ای از سوی مسئولین کشور نیازمند است.
وی با بیان اینکه مسئولین باید توجه ویژه به ازدواج و اشتغال جوانان داشته باشند عنوان کرد: نسل جوان یک ظرفیت بالقوه است که باید با توجه مدیران به بالفعل تبدیل شود، نسل جوان امروز آرمانگرا و آرمان طلب است و با پایبندی به اسلام تفاوت ویژه ای با جوانان جهان دارند.
احمدی اذعان کرد: باید فضایی برای جوانان کشور و حتی استان ایجاد شود تا پیشنهادات خود را در قالب نظام پیشنهادی به مسئولین و مدیران دستگاهها ارائه دهد و مدیران باید شرایط را برای ایجاد این نظام پیشنهادی آماده کنند؛ امروز جوانان ما احساس می‌کنند مورد توجه مسئولین نیستند.
وی با بیان اینکه ما نیازمند بانک جامع اطلاعاتی در استان در همه حوزه‌ها از جوانان نخبه هستیم ابراز کرد: با تدوین این بانک جامع اطلاعاتی رسیدگی به خواسته‌های جوانان فقط محدود به هفته جوان خواهد بود و در طول سال به صوت مستمر اجرایی می‌شود.
این مسئول به بیان نامگذاری شعار روزهای هفته جوان پرداخت و گفت: هفتم خردادماه روز جوان، فرهنگ، ایثار و شهادت، هشتم خردادماه، روز جوان، دولت و همدلی و همزبانی، ۹ خردادماه روز تندرستی و شادی و نشاط، دهم خرداد روز جوان، توسعه و سرمایه ملی، یازدهم خردادماه روز جوان و خانواده و جمعیت، دوازدهم خردادماه روز مشارکت و سرمایه اجتماعی و دیپلماسی جوانان، سیزدهم خردادماه روز جوان، ولایتمداری و انتظار است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین از برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه ورزشی به مناسبت هفته جوان خبر داد و بیان کرد: ما قالب و پارامترهایی از فرهنگ شادی نداریم و نیازمند تدوین فرهنگ شادی با استفاده از فرهنگ ناب اسلامی در استان هستیم.
وی در پایان عنوان کرد: فرهنگ شادی و نشاط نیاز به گفتمان سازی برای نسل جوان دارد و این امکانپذیر نیست مگر اینکه متولیان فرهنگی شهر با یک اجماع کلی در این خصوص طرح خوبی را ارئه دهند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان