۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین لرزش محسوس زلزله در مناطق شمالی استان/ هیچ خسارتی گزارش نشده است
کد خبر: ۴۳۲۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

لرزش محسوس زلزله در مناطق شمالی استان/ هیچ خسارتی گزارش نشده است

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:  در مناطق شمالی استان لرزش محسوس زلزله را شاهد بودیم که خوشبختانه هیچ خسارتی گزارش نشده است.

لرزش محسوس زلزله در مناطق شمالی استان/ هیچ خسارتی گزارش نشده است
علی فخار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با بیان اینکه زمین لرزه در منطقه جیران ده استان گیلان رخ داده است اظهار کرد: شب گذشته در ساعت ۲ و ۳۸ دقیقه و ۵۸ ثانیه بامداد روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه زلزله ای در مقیاس ۴/۷ ریشتر منطقه جیران ده استان گیلان را لرزاند.
وی در ادامه افزود: این زلزله به واسطه نزدیکی منطقه زلزله زده به استان قزوین باعث احساس تکانه زمین در مناطق شمالی استان قزوین شد که بسیاری از مردم استان به طور محسوس این لرزش را حس کرده و به بیرون از منازل خود آمدند.
این مسئول اذعان کرد: این زلزله در منطقه جیران ده گیلان پس لرزه‌هایی نیز داشته است که در ساعت ۳ و ۴۲ دقیقه بامداد شب گذشته در مقیاس ۲/۳ و ۱/۹ ریشتر مشاهده شده است.
وی در خصوص خسارات جانی و مالی در این زمین لرزه ابراز کرد: خوشبختانه با ارزیابی‌های صورت گرفته از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولین شهری این استان متوجه شدیم که این زلزله هیچ خسارت جانی و مالی و ساختمانی نداشته است و ما برای کمک به این منطقه نیز اعلام آمادگی کرده ایم.
سلیمانی در پاسخ به اینکه ممکن است شاهد زمین لرزه‌های بعدی در روزهای آتی باشیم تصریح کرد: به هیچ وجه این موضوع قابل پیش بینی نیست و با علم امروز نمی‌توان این تخمین را زد که این گسل زلزله چه زمانی فعال خواهد شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان