۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حضور سه نفره ائتلاف پیشرفت در رقابت‌های انتخاباتی نقطه قوت است/مسئولان از سخنان سبک بپرهیزند
کد خبر: ۴۲۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حضور سه نفره ائتلاف پیشرفت در رقابت‌های انتخاباتی نقطه قوت است/مسئولان از سخنان سبک بپرهیزند

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: حضور هر سه نفر ائتلاف پیشرفت در رقابت‌های انتخاباتی یک نقطه قوت است چراکه هر سه نفر شرکت می‌کنند و می‌توانیم در میزگردهای احتمالی تلویزیونی شرکت کرده و هر یک به بخشی از سؤالات درباره دولت آینده پاسخ دهیم.

حضور سه نفره ائتلاف پیشرفت در رقابت‌های انتخاباتی نقطه قوت است/مسئولان از سخنان سبک بپرهیزند
به گزارش صبح قزوين به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری در نشست خبری دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سؤال انتخاباتی خبرنگاران در خصوص زمان تبلیغات و تخلف احتمالی برخی کاندیدا اظهارداشت: نظارت بر این موضوع از سوی شورای نگهبان انجام می‌گیرد و اگر تخلفی باشد آنها برخورد می‌کنند.
وی درباره اظهارات انتخاباتی منتسب به وی که منتشر شده است، یادآور شد: من در مورد انتخابات صحبتی نکردم و تنها به سؤال خبرنگاران پاسخ دادم.
ولایتی قانون‌مداری را پایه واساس جمهوری اسلامی خواند و یادآور شد: زمانی فردی گفت ما قانون را قبول نداریم و امام به وی پاسخ داد که قانون شما را قبول ندارد.
این کاندیدای انتخابات در خصوص کناره‌گیری متکی به نفع وی گفت: در این باره با متکی مذاکره‌ای نداشتم.
ولایتی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال حضور هر سه نفر از ائتلاف در رقابت‌های انتخاباتی که احتمالا منجر به تضعیف ائتلاف خواهد شد، یادآور شد: اتفاقا این یک نقطه قوت است چراکه هر سه نفر شرکت می‌کنند و می‌توانیم در میزگردهای احتمالی تلویزیونی شرکت کرده و هر یک به بخشی از سؤالات درباره دولت آینده پاسخ دهیم؛ این موضوع می‌تواند همکاری و الفت بین سه نامزد را نشان دهد و اگر افرادی مایلند می‌توانند بر سر میز مناظره حاضر شده و از ما درباره موضوعات مورد تخصص هر یک سؤال کند.
وی درباره خروج احتمالی حداد عادل از ائتلاف و اضافه شدن لاریجانی به آن یادآور شد: قرار نیست حداد از ائتلاف خارج شود ولی لاریجانی در خصوص حضور در این ائتلاف چیزی به ما نگفته است.
ولایتی خاطرنشان کرد: ما از ابتدا نگفته بودیم که یک نفر از ائتلاف ثبت‌نام می‌کند بلکه اعلام کردیم فقط یک نفر کاندیدای ریاست جمهوری است و این فرصت تا زمان انصراف دیگران وجود خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اخلاق‌مداری و دین‌مداری مسئولین یادآور شد: هر کسی که به نوعی این توفیق را دارد که به جمهوری اسلامی خدمت کند باید معیارهای اسلامی را در گفتار و کردار خود رعایت کند؛ بی‌جهت به دیگران تهمت نزدن، سخنان سبک نگفتن، رعایت آرامش مردم را کردن و پرهیز از تفرقه و اختلاف بین مردم از موارد مهمی است که باید رعایت شود.
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد مسئولیت بگیرد، باید الگوی کامل یک رجل سیاسی- مذهبی اسلامی باشد و یک رجل سیاسی سخن خلاف اخلاق نمی‌گوید.
ولایتی رفتار گذشته افراد و نیز معیارهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را ملاک انتخاب یک فرد خواند.
  همچنین وی درباره احتمال حضور قالیباف به عنوان معاون اول خود در دولت آینده گفت: قصد ندارم در این‌باره اظهارنظر کنم.
  عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این خبر را تکذیب می‌کنید یا خیر تصریح کرد: در شرایط فعلی اظهارنظر درباره اینگونه صحبت‌ها را به صلاح نمی‌دانم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تداخل مسئولیت دبیرخانه بیداری اسلامی و احتمال انتخاب شدن به عنوان یک رئیس‌جمهور گفت: انتخاب دبیرکل یک شغل بین‌المللی غیردولتی است و نه داخلی، که در صورت ریاست جمهوری اخلالی در آن ایجاد شود.
مجمع جهانی بیداری اسلامی یک سازمان بین‌المللی مردم نهاد و NGO است و ادامه کار بنده به رضایت علمای جهان اسلام بستگی دارد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان