۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین افزایش ۳۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان  
کد خبر: ۴۲۳۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین از بازدید بیش از یک میلیون و پانصد هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قزوین تا پایان تعطیلات نوروز و رشد ۳۵ درصدی آمار بازدید نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۳۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان   
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، محمد علی حضرتی با اشاره به استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران ورودی به استان قزوین در نوروز ۹۴ اظهار کرد: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و اجرای برنامه های ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر از تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۳ تا پایان تعطیلات نوروز، بیش از یک میلیون و پانصد هزار گردشگر و مسافر نوروزی از آثار تاریخی - فرهنگی و تفریحی قزوین بازدید نموده اند.
وی در ادامه افزود: این تعداد بازدیدکننده مبین ظرفیت و توانمندی بالای قزوین در حوزه گردشگری و جذب گردشگر است.
دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر قزوین با اشاره به تنوع و تعدد برنامه های نوروزی اجرا شده اذعان کرد: با توجه به وجود آثار و اماکن ارزشمند تاریخی - فرهنگی و بقاع و اماکن متبرکه مذهبی در قزوین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در بسیاری از بناها و اماکن تاریخی قزوین در ایام نوروز درصد بالایی از مسافران و گردشگران قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.
وی ادامه داد: در این ایام شاهد افزایش ۳۵ درصدی حضور گردشگران جهت بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های استان در تعطیلات نوروز نسبت به سال گذشته، توجه مسافران و هم استانی‌ها به مقوله گردشگری و حرکت رو به رشد این صنعت در استان هستیم.
حضرتی ابراز کرد: تا پایان تعطیلات نوروز تعداد بازدیدکنندگان از مجموعه دولتخانه صفویه قزوین و سردر عالی قاپو، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، منطقه گردشگری الموت و بقاع متبرکه و امامزادگان قزوین نسبت به سایر اماکن از افزایش بیشتری برخوردار بوده است.
وی با اشاره به افزایش ورود مسافران به قزوین در تعطیلات نوروزی و میزان ماندگاری آنها در مراکز اقامتی استان نسبت به سال های گذشته گفت: با توجه به آمار ثبت شده در حوزه اقامت و اسکان مسافران طی سفرهای نوروزی، از روز ۲۸ اسفند ۹۳ تا پایان تعطیلات نوروز بیش از دویست و بیست هزار نفر اقامت داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در ادامه اضافه کرد: این افراد در مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های اسکان موقت، خانه های معلم، مدارس و سایر مراکز اقامتی مانند میهمانسراها، زائر سراها و اقامت در چادرهای مسافرتی، پارک ها اقامت داشته اند که این آمار نشان دهنده رشد ۱۹ درصدی میزان اقامت در قزوین نسبت به سال گذشته و ایجاد زمینه‌هایی جهت رشد و توسعه زیرساخت های گردشگری این استان است.
وی عنوان کرد: افتتاح موزه فرهنگ در مدرسه دیانت، موزه دریچه‌ها در طاق جعفری مسجد جامع، موزه سفال استاد محمدی در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، نخستین خانه صنایع دستی در خانه تاریخی رئوفی، نخستیل هتل سنتی قزوین در خانه تاریخی بهروزی، بازگشایی مسجد و مدرسه سردار و حیدریه جهت بازدید گردشگران و هم استانی ها از برنامه‌های این ایام بود.
این مسئول در ادامه افزود: نمایشگاه نوروزی چوگان و صنایع دستی، اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی اعم از برگزاری نخستین جشنواره ملی چوگان، اجرای موسیقی سنتی در بناهای تاریخی و آب انبارها، اجرای ورزش باستانی مکتب قزوین و برگزاری تورهای رایگان قزوین گردی و کارگاه گردی به عنوان مهمترین برنامه های نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر در ایام تعطیلات نوروز نام برد.
وی در پایان تصریح کرد: درصد زیادی از مسافران طی این ایام قزوین را به عنوان مقصد گردشگری مد نظر داشته اند که نشانه دهنده فعالیت موثر و تعامل مناسب و سازنده دستگاههای اجرایی عضو ستاد در سال جاری است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان