۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین جهت اجرای واقعی نیت واقفان نیازمندبروزرسانی اجارات هستیم
کد خبر: ۳۸۰۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره بهره وری اوقاف قزوین:

جهت اجرای واقعی نیت واقفان نیازمندبروزرسانی اجارات هستیم

حسن تقی پور گفت: به هر ميزان كه در بحث تجديد اسناد اجاره موفق‌تر عمل کنیم به‌‌ همان ميزان در عرصه اجراي نيت واقفان هم موفق خواهیم بود.

جهت اجرای واقعی نیت واقفان نیازمندبروزرسانی اجارات هستیم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، جلسه مالی اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در دفتر این اداره با حضور اعضاء برگزار شد.
حسن تقی پور رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان اظهار داشت : این جلسه در راستای برگزاری دوره آموزشی در خصوص تبیین مجموعه قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های امور اوقافی و اجارات-تبیین امور حقوقی مرتبط با قراردادها-اجارات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات -امور مربوط به سرمایه گذاری و عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه -امور مالی مرتبط با اجارات و صدور قبض درخواست وجه از سرفصل سرمایه گذاری به کارشناسان برگزار شد.
وی با اشاره به بروز رسانی اجارات افزود: اوقاف نسبت به بروز رسانی اجارات که با بازار مطابقت دارد املاک خود را واقعی ارزیابی می کند تا بهتر اجرای نیت نماید.
رئیس بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین ثبت اطلاعات موقوفات و رقبات آنها را تحولی عظیم در اوقاف دانست و افزود: مستأجران موقوفات باید برای تمدید اجاره به ادارات اوقاف شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند در غیر اینصورت قرارداد اجاره آنها از درجه اعتبار ساقط می‌شود و اوقاف نسبت به لغو قرارداد آنها اقدام خواهد کرد.
تقی پور اذعان داشت: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سبب کاهش مشکلات جدی گذشته شده است و در این سامانه اطلاعات و مدارک موجود به روز به راحتی در موقوفات کل استان، شهرستان و موقوفات قابل رؤیت است.
رئیس بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه مانند گذشته موضوع تجدید اجارات به صورت دستی صورت نمی‌گیرد و داد و ستد‌های موقوفات در این سامانه موجود و قابل رصد و پیگیری است.
وی گفت: با توجه به گستردگی و افزایش روزافزون فعالیت، بدون تردید، ادامه روند گذشته علاوه بر صرف هزینه‌های روزافزون و بروز کاهش چشمگیر در سرعت و دقت در انجام امور سبب افزایش ضعف در ارتباط بین سطوح مختلف )سازمان، استان و شهرستان) و کندی روند تامین اطلاعات و مقادیر پارامترهای تصمیم‌گیری می‌شد که به طور طبیعی بروز اشتباهات انسانی و دشواری در کنترل و نظارت بر روند فعالیت‌های زیرمجموعه توسط مدیران و مسئولان را به دنبال داشت.
وي يادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خيريه استان به هر ميزان كه در بحث تجديد اسناد اجاره موفق‌تر عمل كند به‌‌ همان ميزان در عرصه اجراي نيت واقفان هم موفق خواهد بود.
به همين منظور از همه همكاران درخواست مي‌شود با جديت و دقت و پشتكار اطلاعات اسناد اجاره را با كيفيت بالا وارد سامانه كنند.
در صورتي كه اين امر به نحو احسن انجام شود در حقيقت توانسته‌ايم به عمل امينانه كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است جامه عمل بپوشانيم.
منبع: روابط عمومی اداره اوقاف قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان