۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین گرفته شدن نظارت و پایش بنزین‌های تولیدی پالایشگاه‌ها از وزارت نفت
کد خبر: ۳۷۹۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح شد

گرفته شدن نظارت و پایش بنزین‌های تولیدی پالایشگاه‌ها از وزارت نفت

داود محمدی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اصل نود گفت: در این جلسه رئیس سازمان استاندارد کشور نیز نظارت و پایش نسبت به بنزین های تولیدی پالایشگاه ها و پتروشیمی های را از وظایف استاندار برشمرد و واگذاری این وظیفه را به وزارت نفت اقدامی غیر صحیح دانست.

گرفته شدن نظارت و پایش بنزین‌های تولیدی پالایشگاه‌ها از وزارت نفت
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص گزارش و مصوبات کمیسیون اصل 90 و تصمیمات اخذ شده در مجلس اظهار داشت: در جلسه کمیسیون اصل نود  موضوع کیفیت بنزین‌های وارداتی و نیز کیفیت بنزین‌های تولید شده در پتروشیمی‌ها و تأثیر آن بر آلایندگی‌های هوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستگاه‌ها هر یک گزارشی را در این باره به کمیسیون ارائه کردند.
وی افزود: در این جلسه که با حضور رؤسای سازمان‌های محیط زیست و استاندارد و نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت و انرژی و نیز نمایندگان سازمان بازرسی و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پالایشگاه‌‌های پتروشیمی‌ و رئیس کنترل کیفیت هوای تهران برگزار شد رئیس سازمان محیط زیست در گزارشی عنوان کرد که  آلایندگی هوا در تهران نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و روزهای پاک این شهر به 8 روز و روزهای سالم به بیش از 150 روز رسیده است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: در این جلسه رئیس سازمان محیط زیست در گزارش خود یادآور شد، کاهش آلودگی هوای تهران به دنبال استفاده از بنزین‌های وارداتی بوده که با کیفیت یورو 4 به کشور وارد می‌شود و درصد بنزن به کار رفته در آنها کمتر از یک درصد است.
وی در ادامه ابراز داشت: همچنین  نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت و انرژی مجلس نیز گزارش خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه  و عنوان کردند که آلودگی‌ هوا تنها مربوط به آلایندگی بنزن موجود در بنزین نبوده است  و عوامل دیگری نیز در این موضوع مدخلیت دارند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: در این جلسه رئیس سازمان استاندارد کشور نیز نظارت و پایش نسبت به بنزین های تولیدی پالایشگاه ها و پتروشیمی های را از وظایف استاندار برشمرد و واگذاری این وظیفه را به وزارت نفت اقدامی غیر صحیح دانست و معتقد بود که چون وزارت نفت در این موضوع ذی نفع است لذا عقل سلیم حکم می کند که این وظیفه را دستگاه دیگری که ذی نفع نیست انجام دهد.
انتهای پیام/2002/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان