۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین سپاه الگوی برتر آزاداندیشان جهان شده است
کد خبر: ۳۶۷۸۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲ ساعت: ۱۷:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین:

سپاه الگوی برتر آزاداندیشان جهان شده است

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: سپاه پاسداران امروز به عنوان یک مکتب و مجموعه انسان‌ساز در دنیا نقش‌آفرینی می‌کند.

سپاه الگوی برتر آزاداندیشان جهان شده است
حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات امام خمینی و شهدای انقلاب و عرض تبریک بمناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: پاسداری دو‌ معنای عام و خاص دارد. یک معنای خاص کسانی که لباس سبز پاسداری پوشیدند و مشغول پاسداری از نظام هستند و پاسداری بمعنای عام شامل کسانی است که در هر جا و با هر لباسی در ارزش‌ها و باورها و اسلام و انقلاب مشغول دفاع هستند.
 
وی ادامه داد: سپاه پاسداران نقش مهمی در نقش امنیت و حتی جهان داشته است. از همان ابتدای سال ۵۸ که حضرت امام عظیم الشان فرمان تاسیس سپاه را دادند بخاطر کنترل بخشی از ناآرامی‌ها و دفاع از انقلاب در مقابل این ناآرامی‌ها بود. وبعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند فلسفه تشکیل سپاه دفاع مقدس بود اما سپاه قبل از جنگ تاسیس شد.

وی افزود: از همان روزهای آغازین امنیت سپاه شروع شد و به مرور که رشد و نمو کرد دیدیم که توسعه امنیت پایدار در دستور کار این نهاد مقدس گرفت و آثارش را هم در همه جا می‌بینیم.

سپاه مایه تامین امنیت ایران و کشورهای همسایه

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین گفت: آب‌های منطقه از زمانی که سپاه ورود کرد امنیتش با قبل از آن قابل مقایسه نیست. استکبار جهانی و دست نشانده‌های آنان ایجاد ناآرامی کردند و امنیت منطقه با ورود سپاه پاسداران برقرار شد و گروهک‌ها و فرقه‌هایی همچون داعش که دشمنان ایجاد کردند مطمئنا اگر سپاه نبود قطعاً الان شبیه باریکه غزه بود و حضور سپاه و مدافعان حرم در مقابله با این گروهک‌ها امروز آرامش را به کل منطقه داد.

سپاه دانشگاه انسان‌سازی

وی با بیان اینکه سپاه خیرات و برکات متعددی دارد که در این مجال فقط به بخشی از آن اشاره می‌شود اذعان کرد: بعد از ایجاد امنیت مورد بعدی از خدمات آن مکتب انسان سازی سپاه پاسداران است که امروزه شاهدیم سپاه پاسداران امروز بعنوان یک مکتب و مجموعه انسان‌ساز نمونه‌های که به دنیا معرفی کرده امثال شهید سلیمانی‌ها و شهید حججی‌ها و خیلی از این شهدا و امثالهم از رتبه های برتر دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است.

یوسفی ادامه داد:این بزرگان امروز در دنیا نقش‌آفرینی می‌کنند و در منطقه و کل کشورهای مختلف مسیر ایجاد امنیت با مکتبی که مکتب اسلام و امام حسین است به دنیا معرفی کرده و امروز الگوی برتر همه آزاداندیشان جهان شده است.
 
وی اذعان کرد: یکی دیگر از برکات آن خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف است.درایام کرونا خیلی از کشورهای دنیا سرقت ملی رسیدند و در فرودگاه‌ها محموله‌ها مرتبط با بیماری کرونا را سرقت می‌کردند اما در کشورمان این نهضت با ورود بسیج و سپاه پاسداران و با فرمان رهبری کمک‌های مومنانه شکل گرفت و باعث نجات کشور در آن مقطع در آن بحران شد.

هیچ کشوری به اندازه ایران در دنیا در این عرصه موفق نبود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین تشریح کرد: در حوادث و بلایای طبیعی هم در کشورهای مختلف هر کشوری سیستم متفاوتی برای این حوادث دارد اما می‌بینیم که درکشور ما این حوادث به صورت معجزه.آسا جمع می‌شود و با کمترین خسارت ساماندهی پیدا می‌کند آنهم به برکت سپاه و بسیج است در کنار مردم.

سپاه پاسداران مبتکر الگوی مشارکت مردمی

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران مبتکر الگوی مشارکت مردم است و در خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان و رفع مشکلات مناطق محروم نقش بسیار مهمی دارد.
 
این مسیول اذعان کرد: امروز بسیج سازندگی خلا جهاد کشاورزی 
که ناجوانمردانه حذف شد را پر کرده و به خوبی در حال خدمت رسانی است.

یوسفی با بیان اینکه نقش دیگر سپاه پاسداران در کشور و منطقه تامین امنیت اقتصادی و روانی جامعه است افزود:  امروز هر جایی نیاز باشد سپاه حضور پیدا می‌کند و این امنیتی که باید برقرار باشد را انجام می‌دهد.

سپاه دست سارقان ذخایر نفتی را از منطقه قطع کرد

وی ادامه داد: در خلیج فارس در بحث صادرات نفت کار به سرقت محموله‌های نفتی رسیده بود که با ورود سپاه توقیف شد و بحث سرقت ‌و قاچاق در مناطق مرزی و..با حضور سپاه منحل شد و این نهاد مقدس در این مناطق امنیت اقتصادی ایجاد کرد.

وی گفت: در پارس جنوبی شرکت‌های طرف قرارداد زیر معاهده و پیمان خود زدند و کار نیمه کاره رها شده طرف‌های خارجی را تکمیل کرد و کامل کرد.
 
این مسئول تاکید کرد: اگر حضور مقتدر سپاه نبود شاید در بخشی از شهرها و مناطق حتی مغازه‌های کوچک هم آرامش و امنیت فعالیت تجاری نداشتندبواسطه کارهایی که گروهک های تروریستی انجام می‌دادند اما امروز اوضاع تغییر کرده است.

مردم به شایعه جنگ می‌خندند و از شایعه اقتصادی می‌ترسند

وی افزود: امروز موضوع مهمی که شاهدش هستیم مقایسه دو شایعه بحث جنگ و شایعه گرانی است که طبیعتا جنگ آثار مخرب و زیانبار خود را دارد اما مردم به آن می‌خندند وقتی شایعه گرانی پیش می‌آید مردم می‌ترسند تمام زندگی آنها بهم می‌ریزد.
بخاطر آن اعتمادی است که به سپاه و نیروهای مسلح دارند
آنقدر که به امنیت آفرینان اعتماد دارند به گردانندگان اقتصاد کشور ندارند.
 
یوسفی با بیان اینکه سپاه پاسداران یکی از ویژگی‌هایش استفاده از موضوع مهم دنیا یعنی علم و فناوری است تشریح کرد: امروز بخاطر شرایط علمی کشور و تکنولوژی در سپاه پاسداران به اوج خودش رسیده و گوشه‌هایی از این فناوری‌ها و توان علمی در این وعده صادق به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: گرچه با فرمایشات مسئولین امر و فرماندهان فناوری‌های استفاده شده در این عملیات مربوط به دهه ۸۰ است و از دستاوردهای دهه ۹۰ استفاده نشده است اما همین نتیجه مشخص کرد بالاتر از فناوری جبهه استکبار و اذناب و دنباله‌های آنان است.سپاه با افتخار در ارتقا کمی و کیفی صنایع دانش بنیان نقش مهمی داشته است.
 
نماینده ولی فقیه  سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین گفت: یکی از راهکار دشمن قطع کردن GPS است در سرزمین های اشغالی بخاطر زدن هدف اما غافل از اینکه جمهوری اسلامی ایران سیستم دفاعی متفاوتی دارد و این قطع کردن خللی ایجاد نمی‌کند و بخوبی توانستند اهدافی که مشخص کرده بودند را با خاک یکسان کنند و این حکایت از دست برتر سپاه پاسداران است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مقاله‌های اندیشکده‌های آمریکایی اختصاص به بحث ایران و امریکا داشت و تیتر جالبی را هم انتخاب کرده بود «گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا» متن و محتوای آن هم توانمندی و استفاده سپاه از فناوری بود یعنی این دو ملت مدتهاست گفتگوی فناوری دارند صحبت می‌کنند و حرف می‌زنند وقتی آنها می‌توانند پهباد غول پیکر ما را پایین بیاورند یعنی دست برتر در این فناوری دارند.
 
یوسفی تاکید کر: سپاه پاسداران با استفاده درست و دقیق و منطقی با این علم و فناوری با رتبه های تک رقمی و برتر دنیا دست یافته است.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان