۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تحقق ۱۳۷ درصد از تعهدات اشتغال استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۱ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین خبر داد:

تحقق ۱۳۷ درصد از تعهدات اشتغال استان قزوین

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین گفت: استان قزوین در زمینه اشتغال به ۱۳۷ درصد از تعهدات خود عمل کرده است و رتبه اول کشور ذیل زیست بوم ملی اشتغال را کسب کرده است.

تحقق ۱۳۷ درصد از تعهدات اشتغال استان قزوین
محمد مهدی رحیمی نیارکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص وضعیت میزان اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: زیست بوم ملی اشتغال کشور یک الگوی اشتغال‌زایی و مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به هماهنگی و همسوئی دستگاه‌های اشتغالزا و سطوح مختلف مدیریتی پرداخته و در مقوله اشتغال‌زایی همه مسئولین و افراد را متناسب با جایگاه خود مسئول می‌داند.
 
وی افزود: این زیست بوم بر تولید تمرکز داشته و صرف پرداخت تسهیلات درحوزه تولید را مدنظر قرار نمی‌دهد و فعالیت توامان پنج متغیر سرمایه، بازار، فناوری، حقوقی و زیرساخت را باعث رونق و جهش تولید می‌داند. 
 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین ابراز کرد: از آنجایی‌که روی دوم سکه تولید،اشتغال است، لذا با تقویت پنج فاکتور شناسایی، مشاوره، آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، شاهد بهره‌وری تولید خواهیم بود. 
 
این مسئول مطرح کرد: در این اکوسیستم مبنای برنامه‌ریزی از سطح محلی تا ملی است و برای ایجاد شغل باید تمام ابعاد مذکور زیست‌بوم مبتنی بر ظرفیت‌ها و خِلاء های موجود در مناطق مختلف در کنار هم هماهنگ شوند تا اشتغال پایدار و انبوه و بهره‌وری تولید ایجاد گردد.
 
رحیمی نیارکی در ادامه خاطرنشان کرد: مخاطب در زیست‌بوم ملی اشتغال دو گروه است؛ که گروه نخست جامعه بیکار و گروه دوم کسانی هستند که شغل شایسته، پایدار و یا رسمی ندارند.
 
وی گفت: بر مبنای مدل زیست‌بوم ملی اشتغال و ایجاد یک میلیون شغل در کشور در سال ۱۴۰۲، تعهد اشتغال دستگاه‌های اشتغال‌زایی استان قزوین در سال ۱۴۰۲حدود ۱۹ هزار و ۱۷ نفر بود که به لطف خدا و تلاش جهادی مراجع ذیربط، بالغ بر ۱۳۷درصد تعهدات در استان محقق شده است.
 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه استان تاکید کرد: در این میان شهرستان قزوین علی‌رغم داشتن بیشترین تعهد با ۱۲۱ درصد تحقق، بهترین عملکرد را در میان شهرستان‌ها داشته و شهرستان تاکستان نیز با ۹۹ درصد دارای پایین‌ترین عملکرد بوده است. 
 
این مسئول بیان کرد: همچنین دستگاه‌هایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، راه و شهرسازی، بنیاد برکت و ... نیز دارای بیشترین تعهدات در استان و همچنین بهترین عملکرد را در میان دستگاه های اشتغالزا استان بوده‌اند.
 
رحیمی نیارکی در پایان اذعان کرد: این عملکرد مرهون زحمات تمامی مسئولین، دستگاه‌های دولتی و حمایتی و نهادهایی است که ذیل زیست‌بوم ملی اشتغال فعالیت و نقش آفرینی نموده‌اند.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان