۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ترویج زندگی قرآنی با اجرای طرح ملی «مسطورا»
کد خبر: ۳۶۷۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ساعت: ۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد:

ترویج زندگی قرآنی با اجرای طرح ملی «مسطورا»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طرح ملی مسطورا به عنوان یک طرح سه ساله از ماه مبارک رمضان امسال آغاز خواهد شد که در قالب این طرح ۱۵۰ فراز از قرآن کریم را یاد گرفته و با ترجمه و تفسیر آن آشنا می‌شویم.

ترویج زندگی قرآنی با اجرای طرح ملی «مسطورا»
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با حضور مسئولان استانی شامگاه «شنبه» 19 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: همواره در صدد بودیم تا با کمک نخبگان قرآنی، مدلی طراحی شود که براساس آن بتوانیم با سبک قرآن زندگی کنیم.
 
وی افزود: به دنبال آن بودیم تا با کمک فعالان قرآنی، فرازهای مهم قرآنی انتخاب شوند که آن فرازها را هم به درستی بیاموزیم و هم اینکه در زندگی خود پیاده کنیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: بر این اساس طرحی با عنوان «زندگی با آیه‌ها» یا «مسطورا» برای ماه مبارک رمضان امسال برنامه‌ریزی شده است به طوری که سطر سطر زندگی کردن با آیات کلام الهی و 30 فراز از فرازهای مهم قرآن کریم انتخاب شده که اگر این آیات را بیاموزیم و به آن عمل کنیم یک زندگی قرآنی خواهیم داشت.
 
وی عنوان کرد: تعدادی از فضلا و اساتید این 30 فراز را تحت عنوان مسطورا انتخاب کردند و بنا است در ماه مبارک رمضان امسال، هر روز یک فراز را با هم مرور کرده و در زندگی شخصی خود به کار بگیریم.
 
پورآرین خاطرنشان کرد: بیان فرازهای ۳۰ گانه توسط اساتید انجام می‌شود و مسابقه‌ای هم متناسب با این فرازها برگزار خواهد شد.

طرح «مسطورا» گامی در جهت حرکت در مسیر زندگی قرآنی
 
وی عنوان کرد: طرح مسطورا دارای چهار سطح است که سطح اول آن گفتمان کردن این ۳۰ فراز برای عموم مردم است و بنا است 30 میلیون نفر در این طرح ملی مشارکت پیدا کنند و این آیات را گوش داده و از ثواب آن بهره‌مند شوند.
 
این مسئول بیان کرد: در گام بعدی طرح مسطورا افراد با مفاهیم آیات آشنا می‌شوند تا بتوانند آن را برای دیگران تبیین کنند و برخی دیگر از افراد علاقمند هم با الفاظ آیات انس بگیرند و بحث حفظ این 30 فراز را در دستور کار خود قرار دهند و از همه مهم‌تر اینکه این آیات را در زندگی اجتماعی خود پیاده کنند.
 
وی عنوان کرد: طرح ملی مسطورا دارای برش استانی است و هر روز از این فرازها سوالاتی طراحی و مسابقه برگزار می‌شود و بدین منظور ۱۶ الی ۱۷ میلیارد تومان به عنوان جوایز شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

یادگیری آیات و فرازهای ۳۰ گانه در راستای اجرای جهاد تبیین است
 
پورآرین اذعان کرد: این طرح مشترک با همت جمعی دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی نظیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران و برادران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و دست‌اندرکاران محافل قرآنی  اجرا می‌شود و قرار است در بیشتر محافل جزءخوانی، تفسیر فرازها توسط اساتید بازگو شود.
 
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که جهاد تبیین، فریضه‌ای فوری و قطعی است، ادامه داد: این آیات و فرازهای ۳۰ گانه در واقع در راستای اجرای جهاد تبیین است بنابراین اگر بتوانیم آن را بیاموزیم و به دیگران هم یاد دهیم به فرمان مقام رهبری لبیک گفتیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: با توجه به تمرکز دشمن در فضای مجازی برای ایجاد چالش در بین ملت ایران اسلامی، نیاز است که خود را به لحاظ محتوایی مجهز و غنی کنیم و یادگیری این فرازها ما را تجهیز می‌کند.
 
وی در پایان گفت: این طرح سه ساله بوده و آغاز آن از ماه رمضان امسال است و قرار است در طول سه سال ۱۵۰ فراز را یاد بگیریم و با ترجمه و تفسیر آن آشنا شویم.

انتهای خبر/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان