۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۵۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ساعت: ۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در قزوین اجرا می‌شود

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در استان قزوین خبر داد.

طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام سید رئوف تقوی در مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین و جمعی دیگر از فعالان کانون‌های مساجد استان شامگاه «شنبه» 19 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره‌جکل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های برنامه‌ریزی برای کانون‌ها باید به خودِ افراد کانونی واگذار شود تا جوانان و نوجوانان امروز برای ورود به عرصه مدیریتی کشور در آینده پرورش پیدا کنند.
 
تربیت نسل‌ها و کادرسازی از نیازهای امروز کشور ماست

وی با اشاره به کارکردهای کانون مساجد افزود: تربیت نسل‌ها و کادرسازی از نیازهای امروز کشور ماست لذا باید نسبت به این امر مهم توجه جدی شود تا تربیت‌یافتگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوانند در آینده باری از دوش اسلام و انقلاب بردارند.
 
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: یکی از کارهایی که در سال آینده باید به صورت ویژه به آن پرداخت، تربیت نسل امام زمانی(عج) و کادرِ متعهد انقلابی است و کانون‌ها باید این بار را از روی دوش انقلاب بردارند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری برای این منظور برای ما نقشه راهی ترسیم کرده و فرموده‌اند امام جماعت، مدیر طبیعی مسجد است یعنی محور مسجد، محله، روستا یا آن شهر امام جماعت است و کانون، بسیج، مرکز نیکوکاری و دیگر مراکز فرهنگی باید به عنوان بال‌های اجرایی، حول محور امام جماعات فعالیت و همراهی کنند تا کارها به شایستگی به نقطه هدف برسند.

اجرای «طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در قزوین
 
تقوی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان در نظر داریم که هر روز در یک کانون فرهنگی هنری مساجد استان حضور پیدا کنیم تا ارتباط و تعامل بین ما و فعالان عرصه کانون مساجد در راستای تحقق وظایف اسلام و انقلاب بیشتر شود.

وی از اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در استان قزوین خبر داد و گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد لذا باید در مساجد محافل قرآنی، جلسات آموزشی، ترتیل خوانی و قرائت کلام الهی برگزار شود ضمن اینکه مساجد با هم به رقابت پرداخته و با یکدیگر ارتباط و تعامل خوبی برقرار کنند.
 
این مسئول با اشاره به فرآیند اجرای این طرح عنوان کرد: ثبت‌نام اولیه «طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی» انجام شده و تعدادی از قاریان جهت حضور در مساجد و کانون‌ها اعلام آمادگی کردند.
 
رونمایی از پوستر سامانه «مسجد، پایگاه قرآنی» در قزوین

وی در پایان بیان کرد: در قالب اجرای این طرح، کانون‌های دارای برنامه‌های قرآنی می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست حضور قاری قرآن برای برگزاری محافل قرآنی را ثبت کرده تا متناسب با زمان اجرای برنامه، قاریان دارای شرایط اعلام آمادگی ‌کنند.
 
گفتنی است، در ادامه با حضور مسئولان استانی از پوستر سامانه «مسجد، پایگاه قرآنی» رونمایی شد. تقدیر از مدیران اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها، ائمه جماعات، هیات امنا، فعالان فرهنگی و مسئولان کانون فرهنگی هنری مساجد از دیگر بخش‌های این همایش بود.
 
انتهای خبر/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان