۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین استقرار بازرس به تعداد شعب اخذ رای در استان
کد خبر: ۳۶۷۳۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۸ ساعت: ۱۶:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین عنوان کرد:

استقرار بازرس به تعداد شعب اخذ رای در استان

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: در واقع ما هزار و ۹۶ شعب اخذ رای داریم که در روز انتخابات به همین تعداد بازرس در شعب مستقر می‌شوند.

استقرار بازرس به تعداد شعب اخذ رای در استان
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، موسی متوسلیان در میز رسانه ستاد انتخابات استان که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد با تاکید بر تلاش برای سلامت انتخابات، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با بهره‌گیری از چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت؛ انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار و سلامت آن را تضمین کنیم.

وی افزود: به منظور تضمین سلامت انتخابات برای هر یک از شعب اخذ رای یک بازرس در نظر گرفته شده است، در واقع ما هزار و ۹۶ شعب اخذ رای داریم که در روز انتخابات به همین تعداد بازرس در شعب مستقر می‌شوند.

این مسئول: برای هر ۱۵ یا ۲۰ شعبه نیز یک سربازرس تعیین کردیم، تاکنون ۷۲ سربازرس انتخاب شده است همچنین ۱۰ بازرس ویژه از طریق استانداری انتخاب شدند که در روز انتخابات وظیفه اساسی نظارت بر فرایند رای‌گیری را برعهده خواهند داشت.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: برای بازرسین شاخص‌های مختلفی تعریف شده است که مهمترین آن عدم جانبداری است؛ بازرسان به عنوان متولی انتخابات به هیچ وجه نباید به تخلفات جانبدارانه نگاه کنند و طرفدار فرد خاصی باشند، ممکن است فرد طرفدار جریان خاصی باشد اما نباید این تفکر را در کار بازرسی دخالت دهد و به طور قطع عدم جانبداری خط قرمز هیات بازرسی استان قزوین است.

وی یادآور شد: همچنین بازرسان در برخورد با تخلفات باید بدون تنش و چالش نسبت به رفع تخلف اقدام کنند، شجاع بودن، داشتن قاطعیت، مسئولیت‌پذیری، داشتن تعهد کاری و نداشتن انفعال نسبت به موضوعات از دیگر موارد مورد توجه در حوزه بازرسان است.

متوسلیان اظهار کرد: فعالیت بازرسان در شعب اخذ رای قبل از آغاز رای‌گیری آغاز و تا پایان شمارش آرا و تهیه صورت‌جلسه ادامه دارد، در هایت بازرسی ما دو رویکرد کلی را دنبال می‌کنیم یکی پیشگیری است که اولویت اساسی ما بوده و دیگری آگاه‌سازی نسبت به تخلفات جریان انتخابات است.

وی یادآور شد: ماده ۷۳ و ۷۵ قانون انتخابات به عدم دخالت کارکنان دولت در خصوص مسائل مربوط به انتخابات اشاره دارد که ماده ۷۳ به همه کارکنان و عدم تبلیغ در ساعات کار اداری اشاره دارد و ماده ۷۵ به برخی مسیولین اشاره دارد که خارج از وقت اداری هم نمی توانند تبلیغات انجام دهند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون 24 تخلف در این حوزه گزارش شده که ما آن را با توجه به تخلف صورت گرفته و با توجه به اولویت و اهمیت به هیات نظارت یا هیات بازرسی ارجاع دادیم برخی تخلفات که گسترده‌تر بود را نیز به مراجع قضائی منعکس کردیم که انطباق آن با جرایم انتخاباتی احصاء شود و برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی افزود: دو مورد گزارش مصداق جرایم انتخاباتی نیز داشتیم که گزارش آن را ارجاع دادیم اما تا زمان صدور حکم از اطلاع‌رسانی آن معذور هستیم، اما باید توجه داشت که فرایند صلاحیت داوطلبان تا زمان صدور اعتبارنامه ادامه دارد و هرگونه تخلف انتخاباتی که از طریق مستندسازی اثبات شود قابل پیگیری و رصد است.

متوسلیان خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی بازرس ذخیره نیز در نظر گرفته شده است تا در صورتی که مشکلی پیش بیاید و یکی از بازرسان نتواند سر صندوق حاضر شود و وظیفه نظارتی خودش انجام دهد، از بازرس ذخیره استفاده کنیم.

وی در پیان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده تخلف در ایام تبلیغات و همچنین روز رأی گیری می توانند در آن را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۶۰۷۸۷۷۷۷۷ اطلاع دهند یا با شماره تلفن های هیئت بازرسی استان در شهرستان قزوین با شماره تلفن 33340581، در شهرستان تاکستان با شماره تلفن 35228786 ، در شهرستان بوئین زهرا با شماره تلفن 34227232، در شهرستان آبیک با شماره تلفن 32828182، در شهرستان البرز با شماره تلفن 32238008 و شهرستان آوج با شماره تلفن 33389206 تماس بگیرند تا گزارش های رسیده با سرعت مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان