۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین کوچ پول از بازار طلا به بازار خودرو
کد خبر: ۳۶۷۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات پایتخت عنوان کرد:

کوچ پول از بازار طلا به بازار خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات پایتخت با اشاره به آغاز ثبت‌نام خودرو از خروج نقدینگی خبر داده و گفت: اقدامات مثبت بانک مرکزی و کاهش ۱۴ دلاری انس جهانی موجب کنترل هیجان بازار طلا شد.

کوچ پول از بازار طلا به بازار خودرو

به گزارش صبح قزوین، محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در خصوص تشریح آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: در هفته جاری قیمت جهانی طلا با حدود ۱۴ دلار کاهش آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه‌ به اقدامات بانک مرکزی در خصوص اتاق معاملات ارز و طلا و از سوی دیگر از طریق افزایش واگذاری ارز به صرافی‌ها، حالت هیجانی و صعودی بازار متوقف شد و در این هفته شاهد کاهش قیمت و در کنار این موضوع آرامش و ثبات بازار بودیم و قیمت هر قطعه سکه نیز به نسبت هفته گذشته حدود ۲ میلیون تومان کاهش را نشان داد.

وی افزود: در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت‌ها از ثبات برخوردار شده و قیمت جهانی طلا نیز تغییراتی نداشت؛ تغییرات قیمت در بازار نیز بسیار مختصر بود و تقریباً از روز یکشنبه هفته قبل شاهد ثبات نرخ ارز بودیم که این نیز در آرامش بازار بی‌تأثیر نبود.

انتشار اوراق‌قرضه درصدی از نقدینگی بازار را خارج کرد

کشتی آرای با اشاره به اینکه در هفته گذشته نرخ ارز در مسیر صعودی بود ولی از اواسط هفته بازار ارز آرام گرفت و قیمت‌ها تا حدی ثابت ماند و کاهشی شد و این کاهش تا حدی به اقدام بانک مرکزی بر می‌گشت و شاهد بودیم که قیمت دلار به کانال ۵۵ هزار تومان برگشت.

وی تصریح کرد: حباب سکه در هفته گذشته حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود اما امروز در حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

این عضو اتاق اصناف ایران در پایان گفت: انتشار اوراق‌قرضه ۳۰ درصدی توسط بانک مرکزی موجب شده که مقداری نقدینگی از بازار خارج و سرمایه‌گذاری بر کالایی با نام طلا کاهشی شود، همچنین ثبت‌نام در سامانه واگذاری خودرو و تشکیل حساب وکالتی ۵۰۰ میلیون تومانی جهت کنترل نقدینگی نیز تاثیر بسیاری بر این موضوع داشت و موجب شد این نوع سرمایه‌گذاری‌ها مقداری از نقدینگی بازار طلا به این بازارها کوچ کند.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان