۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز در قزوین مشارکت دارند
کد خبر: ۳۶۷۰۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۲ هزار خیر مدرسه‌ساز در قزوین مشارکت دارند

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان قزوین گفت: تعداد خیرین همراه استان ۲ هزار نفر هستند و ۴۵ شرکت یا خیر حقوقی هم داشتیم که در توسعه فضاهای آموزشی با اداره کل نوسازی استان مشارکت دارند.

۲ هزار خیر مدرسه‌ساز در قزوین مشارکت دارند
ابراهیم سعادت‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به فعالیت‌های اداره نوسازی مدارس استان اظهار کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس یک دستگاه تخصصی در حوزه ساخت‌ و ساز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی برای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است.

وی افزود: اداره نوسازی مدارس طرح‌های مختلفی از جمله طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و غیرمستحکم، طرح‌های نیمه‌تمام مدارس خیر‌ساز، استانداردسازی گرمایشی، احداث سالن‌های ورزشی، احداث ساختمان‌های فرهنگی، خرید تجهیزات برای هنرستان‌ها، خرید تجهیزات مدارس نوساز و سایر مباحث مربوط به تعمیرات اساسی مدارس را در دستور کار دارد‌.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان قزوین تصریح کرد: براساس مسئولیت‌هایی که بر عهده اداره نوسازی مدارس محول شده است سالانه پروژه‌هایی تعریف می‌شود و در مناسبت‌های مختلفی همچون دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

تحقق ۸۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به طور متوسط در استان

وی به مشارکت پررنگ خیرین مدرسه‌ساز استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته مشارکت بالای خیرین مدرسه‌ساز را شاهد بودیم به طوری که در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، تعهدات خیرین ۳۶ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ این مشارکت به رقم ۴۳ میلیارد تومان رسید.

سعادت‌فر با اشاره به تحقق ۸۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به طور متوسط در استان اضافه کرد: با تلاش‌هایی که همکاران ما در حوزه مشارکت‌های مردمی داشتند میزان تعهدات خیرین در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ این رقم به ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

احداث ۴۵۰ کلاس درس طی سه سال گذشته توسط خیرین

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط خیرین گفت: در طول سه سال گذشته ۸۵ پروژه با مشارکت خیرین احداث شده به طوریکه با همت خیرین ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین عنوان کرد: باید به حوزه‌های خیری در استان قزوین بیش از این پرداخته شود چراکه شرکت‌ها و کارخانجات و موسسات بسیاری در سطح استان فعالیت دارند که می‌توان با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها میزان مشارکت‌ها در حوزه مدرسه‌سازی و به ویژه توسعه فضاهای هنرستان‌ها و تجهیز مراکز هنرستانی افزایش داد.

۵۷ درصد مدارس استان قزوین دارای استحکام کافی است

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد مدارس استان قزوین مقاوم بوده و دارای استحکام کافی است؛ گفت: هم اکنون ۲۶ درصد مدارس سطح استان نیازمند بازسازی مجدد بوده و ۱۷ درصد مدارس هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

سعادت‌فر خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از مدارس دارای استحکام کم را در دستور کار مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی قرار می‌دهیم و براساس اولویت‌های موجود و آمار دانش‌آموزی اقدامات لازم را عملیاتی می‌کنیم.

مهرگان نیازمند احداث ۳۳ مدرسه است

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته ۱۹ مدرسه در مهرگان احداث شده و امسال هم یک مدرسه دیگر را آماده بهره‌برداری داریم اما همچنان در مهرگان حداقل به ۳۳ مدرسه دیگر نیاز داریم، ضمن اینکه فضای ورزشی دانش‌آموزی در مهرگان وجود ندارد که باید ساخته شود همچنین این منطقه به احداث کانون و فضاهای فرهنگی و دارالقران نیاز دارد.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه استانداردسازی گرمایشی هم که از سال ۹۲ شروع شد و اولویت طرح در ابتدا جمع‌آوری بخاری‌های نفتی بود که این اتفاق محقق شد و اکنون در هیچ مدرسه استان بخاری نفتی نداریم و در ادامه جایگزینی بخاری‌های گازی غیراستاندارد در دستور کار بود که این موضوع هم در حال انجام است و تمامی مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز هستند مگر مدارسی که به تازگی به چرخه گازرسانی پیوستند که با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام استانداردسازی هستیم.

وی بیان کرد: اولویت‌بندی پروژه‌ها در حال انجام است و در منطقه طارم و الموت اخیرا در تعدادی از مدارس گازرسانی انجام شده که باید استاندارد سازی گرمایشی این مدارس را هم در نظر بگیریم.

وجود 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در استان قزوین

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان قزوین تصریح کرد: تعداد خیرین همراه استان 2 هزار نفر هستند و 45 شرکت یا خیر حقوقی هم داشتیم که در توسعه فضاهای آموزشی با اداره کل نوسازی استان مشارکت دارند.

وی ادامه داد: مناطق چالش برانگیز استان در حوزه تراکم دانش‌آموزی شامل شهرک دانش، مشعلدار، اقبالیه، شریفیه و ناصر آباد است که نیاز به توجه بیشتری دارند.

سعادت‌فر در پایان گفت: در حوزه طراحی مدارس نکته‌ای که اخیرا در دستور کار قرار دارد این است که مدارس را با عنوان کانون توسعه محله ببینیم تا مدارس کارکرد محله‌ای داشته باشند و در ساعاتی غیر از ساعات درسی از فضای مدارس به عنوان کارکرد محله‌ای استفاده شود تا موجب رشد محله فراهم شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان