۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین نقش بی‌بدیل مردم در تداوم انقلاب اسلامی
کد خبر: ۳۶۷۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک مطرح کرد:

نقش بی‌بدیل مردم در تداوم انقلاب اسلامی

امام جمعه آبیک گفت: خیزش مردم در پنج قاره علیه استکبار و فسادستیزی و آتش زدن پرچم‌های امریکا و اسرائیل محصول انقلاب اسلامی است؛ اتفاقی که در قرون قبل هم اتفاق نیفتاده بود که همه اینها به برکت انقلاب و هدایت پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی است.

نقش بی‌بدیل مردم در تداوم انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام تقی روحانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی و بین‌المللی همین بس که باعث بیداری امت اسلامی شد. ما قبل از انقلاب نمی‌دانستیم فلسطین چیست و یا مسجد الاقصی چیست یا وظیفه ما چیست اما انقلاب اسلامی همه ما و ملت‌های مظلوم و همه حق‌خواهان عالم را بیدار کرد که بدانند ظلم ستزی یعنی چه؟
 
وی ادامه داد: امروز در پنج قاره جهان شاهد مبارزه مظلومین علیه ظالمین هستیم که برگرفته از انقلاب اسلامی ما است همانطور که نخست وزیر اسبق رژیم منفور اسرائیل گفته بود که آیت الله خمینی زلزله‌ای در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده که لرزش آن بر اندام همه فرا خواهد گرفت.

روحانی بیان کرد: تمام دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی به خصوص در عرصه سیاسی نظامی به حدی بالاست که امروز دشمن هم انگشت بر دهان مانده است.

وی ادامه داد: امروز نظام سلطه در غرب آسیا بدون مشارکت جمهوری اسلامی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد و حتما باید یکی از صندلی‌های قدرت در غرب آسیا یا خاورمیانه از آن جمهوری اسلامی ایران باشد در حالی که در زمان طاغوت عددی به حساب نمی‌آمدیم و آن‌ها ما را امتی وحشی می‌دانستند و مامورینی که به ایران می‌آمدند حق توحش می‌گرفتند.

نقش بی‌بدیل مردم در انقلاب اسلامی

امام جمعه آبیک با اشاره به نقش بی بدیل مردم در انقلاب اسلامی تشریح کرد: اصلا باید گفت که اگر امت در طول تاریخ تشیع نباشند، امام هیچ کاری نمی‌تواند پیش ببرد. این حتی در زمان امیرالمومنین هم مصداق دارد که امت همراه امام نبودند و ایشان 25 سال خانه‌نشین شدند.
 
وی ادامه داد: ما معتقدیم که امروز هر آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌گوییم به برکت حضور همین مردم از اول تا امروز در صحنه انقلاب بوده است. مردم نباشند هیچ وقت نظام اسلامی راه به جایی نمی‌برد. مردم بودند که قانون اساسی را تصویب کردند و خبرگان رهبری انتخاب کردند و همینطور نمایندگان مجلس را تایید و انتخاب کردند و شوراهای اسلامی نقش محوری مردم است.

روحانی افزود: مردم نقش اساسی دارند و لذا نظام ما کلمه اولش «جمهوری» است؛ امام هم در وصیت‌نامه سیاسی عبادی‌اش فرمودند ملت ما از ملت پیامبر در حجاز و ملت عراق در عهد امیرالمومنین بالاتر است. جمله‌ای که امام خمینی در وصیت‌نامه خود نوشتند و ثبت و ضبط شد که این ملت در تاریخ اسلام بی‌نظیرند.

امام جمعه آبیک در خصوص علت دشمنی دشمنان با این نظام و انقلاب اینطور بیان کرد: علت اصلی دشمنان  با این نظام که برگفته از آِیه‌های قرآن است نیز ظلم ستیزی، فسادستیزی و استکبارستیزی آن است. نظام استکباری نمی‌خواهد کسی مقابل او قد علم کند.امروز می‌بیند که این مردم باعث بیداری امت اسلامی شده‌اند در مقابل این ابرجنایت کاران عالم ایستاده‌اند و آن‌ها از چنین چیزی خوششان نمی‌آید.

دشمنان به دنبال منافع خود هستند

وی افزود: در طول تاریخ فرعونیان و طواغیت تاریخ هیچ وقت خوش نداشته‌اند کسی مقابل آن‌ها سخنی بگوید و یا بایستد. آن‌ها منافع دنیایی خود را در خطر می‌بینند؛ آنها حاکمیت استعماری خود را در خطر می‌بینند لذا علی‌الدوام به این نظام و مردم دشمنی می‌کنند و از هر طریقی تلاش می‌کنند این نظام را بکوبند تا بتوانند با آسودگی بر محرومین عالم سیطره و استبداد داشته باشند و آن‌ها را به استثمار بکشنند و منافع خود را ببرند.
 
امام جمعه آبیک با اشاره به جایگاه فعلی جمهوری اسلامی ایران در دنیا تاکید کرد که امروز در واقع در قله و اوج قدرت عرصه سیاسی جهان هستیم و شیطان بزرگ کارش به جایی می‌رسد که در صد و اندی روز مقاومت برای رزمندگان ما در جبهه مقاومت پیغام می‌فرستد.

روحانی گفت: امروز در عرصه بین‌المللی سخن برای گفتن داریم و سخن می‌گوییم و نظام سلطه هم نمی‌تواند کاری بکند واین بزرگترین دستاورد سیاسی و بین‌المللی انقلاب اسلامی است.
 
وی در پایان عامل بیداری امت اسلامی را تعالیم اسلامی دانست و گفت: ما مقتدایی همچون حسین بن علی داریم که آموختیم چگونه در مقابل ظلم بایستیم. همین شعارهای همراه با شعور تعالیم اسلامی باعث بیداری امت شد. حتی شعارهای مرگ برآمریکا که در خود آمریکا و ایالات آن می‌شنویم و خیزش مردم در پنج قاره علیه استکبار و فسادستیزی و آتش زدن پرچم‌های امریکا و اسرائیل محصول انقلاب اسلامی است که اتفاقی که در قرون قبل هم اتفاق نیفتاده بود که همه اینها به برکت انقلاب و هدایت پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی است.
 
انتهای خبر/1404
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان