۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی ۳۴ روستای قزوین از نعمت گاز همزمان با دهه فجر
کد خبر: ۳۶۶۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۸ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز قزوین خبر داد:

بهره‌مندی ۳۴ روستای قزوین از نعمت گاز همزمان با دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز قزوین گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ۳۴ روستای استان با هزار میلیارد ریال اعتبار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی ۳۴ روستای قزوین از نعمت گاز همزمان با دهه فجر

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، بهره مندی ۹۱ روستای استان از نعمت گاز در دستور کار این شرکت قرار داده شده است.

حجتی پور با اشاره به بهره مندی ۶۳۴ روستای استان قزوین از نعمت گاز طبیعی، بیان کرد: ۹۲.۶ درصد از خانوار‌های روستایی استان به طور کلی از نعمت گاز بهره‌مند هستند که با پایان طرح گازرسانی در دست اجرا تا پایان سال ۱۴۰۳، این رقم به ۹۶.۹ درصد افزایش می‌یابد.

وی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه گازرسانی به روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: طی مدت ۲ سال و نیم گذشته در زمینه مشترکان گاز ۴۰ درصد افزایش مشترک داشتیم و در عین حال نیز ۶۹۳ کیلومتر عملیات شبکه گذاری، ۷۰۴ مورد مشترک صنعتی و بهره مندی ۷۷ روستا از نعمت گاز از جمله این اقدامات بوده است.

حجتی پور اضافه کرد: در سفر اردیبهشت ماه سال گذشته رییس جمهور به استان، برنامه گازرسانی به ۱۳۳ روستا در دستور کار شرکت گاز قزوین قرار گرفت، اما تاکنون این تعداد به ۱۴۷ روستا (یعنی بیش از مصوبات سفر، در برنامه این شرکت قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۵۶ روستا گازدار شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه با گازرسانی به ۱۴۷ روستای استان قزوین بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد، اضافه کرد: هزینه گازرسانی به این روستا‌ها هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در خصوص تعرفه‌های جدید مصرف گاز، خاطرنشان کرد: تعرفه‌های گاز خانگی و کشاورزی تغییر نداشته، اما در بخش صنعتی و تجاری، تعرفه‌ها براساس نرخ خوراک پتروشیمی تعیین می‌شود.

وی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی صورت گرفته در این شرکت، افزود: تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور لوله‌کشی داخلی منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی، اشتراک پذیری رایگان هشت هزار و ۴۶۹ مشترک، معافیت گاز بهای هفت هزار و ۵۲۲ خانوار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی از جمله اقدامات شرکت گاز استان در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی به شمار رفته است.

حجتی پور با اشاره به تمهیدات انجام شده برای کاهش آسیب بخش صنعتی در دوره پیک مصرف گاز، گفت: اطلاع رسانی در خصوص تهیه و تامین زیرساخت استفاده از سوخت مایع به عنوان جایگزین گاز طبیعی، برگزاری جلسات مدیریتی و کارشناسی متعدد با متولیان امور صنایع، برنامه‌ریزی و اولویت بندی صنایع در گروه‌های مختلف، پایش مصارف سایر گروه‌ها جهت رعایت الزامات مدیریت مصرف و رایزنی با دیسپچینگ ملی گاز به دلیل سهم بیشتر این استان در تامین انرژی واحد‌های تولیدی، از جمله اقداماتی بود که در این زمینه به کار گرفته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از شهروندان استان خواست تا با مصرف بهینه گاز، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منازل، رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در محل کار، استفاده از لباس‌های گرم در خانه، انسداد دریچه‌های کولر، استفاده از پرده‌های ضخیم برای در‌ها و پنجره‌ها و فعال کردن درب‌های اتوماتیک، از هرگونه هدررفت گاز پیشگیری و در مصرف آن دقت کنند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان