۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین خوشنویسی ظرف تعالی دیگر هنرهاست
کد خبر: ۳۶۶۸۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ساعت: ۰:۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

خوشنویسی ظرف تعالی دیگر هنرهاست

استاندار قزوین گفت: از میان هنرها خوشنویسی یکی از نفیس‌ترین هنرهایی است که در خطه قزوین ریشه دارد و خوشنویسی ظرف تعالی سایر هنرها است، سایر هنرها در بستر هنر خوشنویسی نمود پیدا می‌کنند.

خوشنویسی ظرف تعالی دیگر هنرهاست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در مراسم اختتامیه دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که عصر جمعه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران و هنرمندان بنام قزوین در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به استان قزوين جغرافیایی عنایت کرده که به عنوان شاهراه ارتباط مخلوق با خالق از طریق تقرب هنر با فطرت محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران ما دارای نعمت‌های فراوانی است، هنر یکی از نعمت‌های بزرگی است که خداوند به ایران عنایت کرد که باید شکرگزار آن باشیم.

استاندار قزوین بیان کرد: باید تلاش کنیم تا از این داشته‌های ارزشمند خود حراست کرده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا از این طریق بتوانیم مراتب شکرگزاری را به پا داریم.

وی ادامه داد: از میان هنرها خوشنویسی یکی از نفیس‌ترین هنرهایی است که در خطه قزوین ریشه دارد، در واقع خوشنویسی ظرف تعالی سایر هنرها است، سایر هنرها در بستر هنر خوشنویسی نمود پیدا می‌کنند.

اعلایی با بیان اینکه امروز قزوین میزبانی یک رویداد مهم را بر عهده دارد، تاکید کرد: در برگزاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی هنرمندان، داوران خوشنویس و مدیران زیادی با ما همکاری داشتند و هنرمندان بسیاری هنر خود را در این رویداد عرضه کردند و ندای اهالی هنر را لبیک گفتند.

.

وی افزود: برگزاری چند دوره این جشنواره در شهر قزوین نمایانگر این است که هنر در این جغرافیای پر افتخار اصالت دارد و باید قدردان آن باشیم.

استاندار قزوین یادآورشد: دوره وزارت آقای اسماعیلی در فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران پر افتخاری بوده است و شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی بودیم که هنر خوشنویسی نیز یکی از این هنرهاست.

وی بیان کرد: قزوین پرافتخارترین استان به‌لحاظ آثار تاریخی و زیباترین استان به لحاظ بهره‌مندی از طبیعت بکر خدادادی است.

استاندار قزوین ادامه داد: کسی که بهار الموت و پاییز باغستان‌های سنتی قزوین را نبیند، از مظاهر جلوه‌های زیبای الهی در طبیعت محروم مانده است.

اعلایی در پایان گفت: از تمام هموطنان از اقصی نقاط کشور دعوت می‌کنم که علاوه بر دیدار آثار هنری خوشنویسان در این رویداد، از آثار تاریخی و جلوه‌های شکوت و قدرت الهی در طبیعت استان هم بازدید کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان هنر خوشنویسی در بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق، سیاه مشق، ثلث و نسخ تجلیل شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان