به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از رابطعمومی دادگستری کل استان قزوین؛ علی شعبانی اظهار کرد: طبق سند تحول قضائی استفاده از فناوری و سیستمهای نوین در ارایه خدمات قضایی گام مهمی در هوشمند سازی قوه قضائیه است که رضایتمندی مردم را در پی دارد.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 5 هزار و 10 دادرسی به صورت الکترونیکی انجام شده است، گفت: دادرسی الکترونیک در راستای تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم، تکریم مراجعان، رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش هزینهها راه اندازی شده است.
شعبانی با اعلام اینکه 94 و نیم درصد ابلاغیهها نیز در این مدت به صورت الکترونیک انجام شده است، افزود: از مجموع یک میلیون و 506 هزار و 928 ابلاغیه صادره در محاکم و شوراهای حل اختلاف در 9 ماهه گذشته یک میلیون و 424 هزار مورد آن به صورت الکترونیک صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات الکترونیک قضایی موجب حفظ حیثیت افراد، جلوگیری از مراجعه غیرضروری به مراجع قضائی، صرفهجویی در وقت و هزینه شهروندان میشود.
انتهای خبر/ 1300
دیدگاه ها