۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین فعالیت ۲۸۰ واحد صنعتی حوزه خودرو در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۷۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد:

فعالیت ۲۸۰ واحد صنعتی حوزه خودرو در قزوین

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲۸۰ واحد صنعتی حوزه خودرو در قزوین، گفت: استان قزوین رتبه یک کشور در موضوع تامین قطعات برای خودروسازان را در اختیار دارد و بیشترین تولید گیربکس نیز در این استان انجام می‌شود.

فعالیت ۲۸۰ واحد صنعتی حوزه خودرو در قزوین
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، محسن رستمی در آئین افتتاحیه سایت تولید کمپرسور تهویه هوا شرکت سندن ایرانیان که در سالن جلسات این شرکت واقع در شهر صنعتی البرز برگزار شد، با بیان اینکه صنعت خودرو یک زنجیره گسترده در اقصی نقاط کشور است، اظهار کرد: 3 هزار و 700 واحد صنعتی در استان قزوین وجود دارد که ۲۸۰ واحد در صنعت خودرو فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت سه واحد تولید خودرو و ۲۷۷ واحد تولید قطعات در استان قزوین که نیازهای اساسی ایران خودرو را مرتفع می‌کنند خبر داد و افزود: بیش از 2هزار و 200 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده و ۱۵ هزار نفر را در این مشغول به کار هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: استان قزوین رتبه یک کشور در موضوع تامین قطعات برای خودروسازان را در اختیار دارد و بیشترین تولید گیربکس نیز در این استان انجام می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: همچنین رتبه نخست تولید سیستم تهویه و پیستون نیز در اختیار قزوین است و سال آینده فاز دوم تولید کمپرسور سیستم تهویه خودرو شرکت سندن افتتاح می‌شود و با تلاش این واحد تولیدی کمک عظیمی به صنعت خودروسازی خواهد شد.

رستمی اضافه کرد: رویکرد وزارت صمت، تامین نیازهای بخش صنعت و جلوگیری از هدر رفت زمان و به حداقل رسیدن مشکلات ارزی است.

وی در پایان اعلام کرد: سال آینده برای کسانی که افزایش تولید داشته باشند برنامه‌های ویژه‌ای جهت حل مشکلات ارزی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان