۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین مردودی ۴۰ درصد خودروها در معاینه فنی شهرداری قزوین به دلیل آلایندگی
کد خبر: ۳۶۶۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد:

مردودی ۴۰ درصد خودروها در معاینه فنی شهرداری قزوین به دلیل آلایندگی

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری استان قزوین بیان کرد: ۴۰ درصد مردودی معاینه فنی شهید رجایی قزوین به علت آلایندگی خودروها است.

مردودی ۴۰ درصد خودروها در معاینه فنی شهرداری قزوین به دلیل آلایندگی
مجتبی جانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به وضعیت مراجعات به مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی قزوین در 9 ماهه نخست سال، اظهار کرد: حدود ۱۹ هزار دستگاه خودرو به مرکز معاینه فنی شهید رجایی قزوین مراجعه داشته‌اند که از آمار اعلامی چهار هزار و ۹۵۰ خودرو مردود و چهارده هزار و ۵۰ خودرو قبول شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مرکز معاینه فنی شهید رجایی، ۴۰ درصد خودروها به دلیل آلایندگی، ۱۸ درصد نقص موارد ظاهری، ۲۳ درصد نقص ترمز، ۹ درصد انحراف محور و ۱۰ درصد نیز به علت نقص کمک فنر مردود شدند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: بیشترین علل مردودی خودروهای پذیرش شده پس از انجام تست‌ها، آلاینده بودن آن‌ها است که سهم ۴۰ درصدی را به خود اختصاص داده است، لذا رانندگان باید به سلامت خودرو و رفع نقص به‌هنگام آن توجه ویژه داشته باشند تا علاوه‌بر ایمنی خودرو شاهد کاهش آلودگی هوا و تصادفات در سطح شهر باشیم.

جانی در پایان یادآور شد: خودروهای دارای نقص که در تست‌های معاینه فنی مردود می‌شوند باید نسبت به رفع عیب خودرو اقدام نموده و مجدداً جهت دریافت تاییدیه به مرکز معاینه فنی مراجعه نمایند، لازم به ذکر است موارد دارای نقص آلایندگی ملزم به رعایت استانداردهای یورو چهار که از سوی سازمان محیط زیست و استاندارد اعلام شده است، هستند.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان