۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین صدور کارت هوشمند برای اتباع خارجی مجاز در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۳۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۵ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین اعلام کرد:

صدور کارت هوشمند برای اتباع خارجی مجاز در قزوین

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین از صدور کارت هوشمند برای بیش از ۱۲ هزار تبعه خارجی که در طرح‌های مختلف در استان قزوین شناسایی شده‌اند، خبر داد.

صدور کارت هوشمند برای اتباع خارجی مجاز در قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی استانداری، خسرو طریقی با اشاره به آغاز توزیع کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی مجاز در استان قزوین، اظهار کرد: در این طرح بیش از ۱۲ هزار تبعه خارجی که در طرح‌های مختلف در استان قزوین شناسایی شده‌اند کارت هوشمند دریافت می‌کنند، این افراد پس از تماس از سوی دفاتر ۶گانه خدمات اتباع خارجی در استان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر کارت‌های هوشمند خود را دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به قوانین موجود، بخش مرکزی و بخش کوهین شهرستان قزوین مناطق مجاز برای حضور اتباع خارجی در استان قزوین در نظر گرفته شده است و اتباعی که به صورت قانونی در این مناطق زندگی می‌کنند، از مدارک معتبر اقامتی برخوردار هستند باید در هنگام تردد در سطح شهر، اصل مدارک اقامتی و پروانه یا کارت کار خودرا همراه داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین بیان کرد: اتباع مجاز برای تردد بین شهری و استانی حتماً باید با مراجعه به دفاتر کفالت برگه تردد معتبر دریافت کنند تا با مشکل مواجه نشوند؛ با اجرای طرح توزیع کارت هوشمند برای اتباع خارجی در کشور از این پس امکان ماندگاری و ارائه خدمات به اتباع خارجی غیرمجاز وجود ندارد.

این مسئول ابراز کرد: تمام مهاجران خارجی غیرمجاز شناسایی و پس از حضور در اردوگاه‌هایی که برای بازگشت به کشور خود درنظر گرفته شده، معرفی خواهند شد، از مهاجرین خارجی که به شکل غیرقانونی وارد مرزهای ایران شده‌اند می‌خواهیم تا به صورت خود معرف کشور را ترک کنند و پس از طی فرایندهای پیش‌بینی شده به وطن خود بازگردند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان