۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ضرورت ورود نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها برای برون‌رفت از مشکلات
کد خبر: ۳۶۵۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۷ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سابق بنیاد نخبگان استان قزوین عنوان کرد:

ضرورت ورود نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها برای برون‌رفت از مشکلات

رئیس سابق بنیاد نخبگان استان قزوین مهمترین سرمایه بنیاد نخبگان را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: نخبگان ما باید در سطح تصمیم سازی‌ها و به عنوان مشاوره بیشتر درگیر شوند.

ضرورت ورود نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها برای برون‌رفت از مشکلات
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ علی رجب پور در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین که با حضور مسئولان کشوری و استانی شامگاه سه‌شنبه در سالن جلسات بنیاد نخبگان استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: احساس می‌کنم در این سه سال گذشته حق مطلب را نتوانستیم آنطور که شایسته است در مورد جامعه نخبگانی و جوانان آینده‌ساز مملکت ادا کنیم.

وی افزود: در طول سه سال گذشته تلاش شد تا اقداماتی برای ایجاد زمینه‌سازی ارتباط نخبگان با بخش‌های مختلف جامعه و صنعت از طریق اجرای طرح‌هایی که به صورت ملی در جریان بود از جمله طرح شهید احمدی روشن، در استان قزوین هم انجام شود.

درخشش دانشگاه بوئین‌زهرا در طرح بورسیه صنعتی

رئیس سابق بنیاد نخبگان استان قزوین تصریح کرد: همواره تلاش داشتیم تا تعامل خود را با دانشگاه‌های استان حفظ و ارتقا دهیم و خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی در بین مجموعه دانشگاه‌های استان و بنیاد نخبگان برقرار بوده و همچنان هم برقرار است و جا دارد که بیشتر هم شود؛ اما ما هنوز در ابتدای راه هستیم و شاید خیلی از دانشگاهیان ما دقیقا ندانند در بنیاد نخبگان چه اقداماتی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: همراهی و همکاری خوبی بین استانداری و بنیاد نخبگان وجود دارد و بنیاد نخبگان در ابتدای شکل‌گیری با پشتیبانی استانداری ایجاد شد و در ادامه نهاد سازی انجام گرفت و حدود ۱۴ سال است که از فعالیت بنیاد نخبگان استان می‌گذرد.

نیروی انسانی، مهمترین سرمایه بنیاد نخبگان

رجب‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت ارتباط خوبی با کارگروه‌های مختلف استانداری داشتیم اما باید افزایش پیدا کند و نخبگان ما باید در سطح تصمیم‌سازی و به عنوان مشاوره بیشتر درگیر شوند.

وی ادامه داد: امسال طرح بورسیه صنعتی توسط بنیاد نخبگان در سطح کشور اجرا شد که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و به ویژه دانشگاه بوئین‌زهرا در این حوزه خوب درخشیدند و فراتر از انتظار ظاهر شدند.

این مسئول در پایان مهمترین سرمایه بنیاد نخبگان را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بنیاد نخبگان منابع مالی محدودی دارد اما از سرمایه عظیمی در حوزه نیروی انسانی با بهره‌مندی از نخبگان و دانشجویان پرانگیزه و فعال برخوردار است که بدون هیچگونه چشم‌داشتی به صورت داوطلبانه همیشه پای کار بودند و قطعا با اعتماد به توانایی جوانان می‌توان در حوزه‌های مختلف شاهد موفقیت‌های بی‌شماری باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تلاش‌های آقای علی رجب‌پور تقدیر شده و خانم سیده زهرا مرتضوی به عنوان سرپرست جدید بنیاد نخبگان استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان