۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین تحصیل بیش از یک هزار دانش‌آموز در مدارس استثنائی قزوین
کد خبر: ۳۶۵۰۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۰ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی استان قزوین خبر داد:

تحصیل بیش از یک هزار دانش‌آموز در مدارس استثنائی قزوین

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی استان قزوین گفت: حدود یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنائی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند و تقریبا چهار هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه هم در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند.

تحصیل بیش از یک هزار دانش‌آموز در مدارس استثنائی قزوین
سید معرفت الله احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت مدارس استثنائی در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه استثنائی و هفت مرکز جامع سنجش و مداخله در سطح استان قزوین فعالیت دارند.

وی افزود: حدود یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنائی مشغول به تحصیل هستند و چهار هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه هم در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند.

فعالیت ۴۱۷ نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استثنائی استان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی استان قزوین تصریح کرد: مجموع همکاران در آموزش‌وپرورش استثنائی استان ۴۱۷ نفر هستند و کمبود اصلی ما در حوزه نیروی توانبخشی است که خوشبختانه امسال یک هزار نیروی توانبخشی از قبیل کاردرمان و گفتاردرمان در سراسر کشور جذب خواهند شد.

وی عنوان کرد: فراخوان عمومی جهت جذب نیروهای توانبخشی به زودی منتشر خواهد شد و سهمیه استان قزوین هم ۲۷ نفر است که با تحقق این امر، مشکل کمبود نیروی توانبخشی در استان قزوین رفع می‌شود.

بالا بودن درصد ارجاعات نوآموزان مشکوک به اختلالات بینایی در قزوین

احمدی با اشاره به کمبود فضا برای مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی_تربیتی گفت: در این مراکز سنجش سلامت و تشخیص آمادگی تحصیلی بچه‌های پیش‌دبستانی در طی سال انجام می‌شود و همچنین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و دارای مشکلات ویژه یادگیری و نقص توجه، بیش‌فعال و مرزی و افراد دچار آسیب‌های رفتاری_هیجانی، خدمات تخصصی آموزشی و توانبخشی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به سنجش سلامت نوآموزان خاطرنشان کرد: یکی از نارسایی‌هایی که چندین سال قبل با آن درگیر بودیم بالا بودن میزان درصد ارجاعات نوآموزان مشکوک به اختلالات بینایی بود زیرا میزان درصد ارجاع استان قزوین طی هشت سال گذشته در قیاس با میانگین کشوری نزدیک به دو برابر بود.

این مسئول در پایان عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطالعاتی در این زمینه شروع شد که هنوز تکمیل نشده است و جمع‌‎بندی در خصوص بررسی علل بروز این مشکل طی ماه‌های آتی مشخص می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان