۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین صدور ۱۲ هزار گذرنامه از ابتدای ماه محرم تاکنون در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۵ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فراجا قزوین خبر داد:

صدور ۱۲ هزار گذرنامه از ابتدای ماه محرم تاکنون در قزوین

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فراجا قزوین گفت: از ۲۸ تیرماه امسال تا آخر وقت روز گذشته ۱۲ هزار درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی داشتیم که از این میزان ۱۰ هزار گذرنامه زیارتی و دو هزار گذر بین‌المللی و عادی است.

صدور ۱۲ هزار گذرنامه از ابتدای ماه محرم تاکنون در قزوین
حسین کشتکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ در خصوص آخرین آمار صدور گذرنامه در استان اظهار کرد: در مجموع ۱۴ مرکز پلیس +۱۰ در استان قزوین فعالیت دارند که هفت مرکز در شهر قزوین و مابقی در سایر شهرستان‌ها واقع شده‌ است.
 
وی افزود: علاوه‌بر مراکز پلیس+ ۱۱۰، به منظور ایجاد تسهیل خدمات‌رسانی به مردم و سرعت در صدور گذرنامه، پنج مرکز در سایر شهرستان‌های استان و یک مرکز در شهر قزوین برای صدور گذرنامه زیارتی در نظر گرفته شده است.
 
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فراجا بیان کرد: از ۲۸ تیرماه امسال تا آخر وقت روز گذشته ۱۲ هزار درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی داشتیم که از این میزان ۱۰ هزار گذرنامه زیارتی و دو هزار گذر بین‌المللی و عادی است.
 
کشتکار ادامه داد: از تعداد کل درخواست‌هایی که برای گذرنامه داده شده تاکنون ۱۰ هزار مورد چاپ و در حال ارسال به متقاضیان است و دو هزار گذرنامه باقی‌مانده هم ظرف امروز و فردا چاپ و به دست متقاضیان خواهد رسید.
 
وی اذعان کرد: به منظور سهولت در فرایند صدور گذرنامه در کمترین زمان ممکن، برای کسانی که هفت سال از تاریخ اعتبار گذرنامه‌ آن‌ها گذشته باشد یعنی آخرین تاریخ اعتبار گذرنامه آن‌ها ۹۵/۱/۱ باشد صرفا با چسباندن برچسب و بدون محدودیت برای یک‌بار خروج، تمدید می‌شود که در این رابطه تا روز گذشته هفت هزار و پانصد گذرنامه منقضی شده تمدید شده است.
 
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فراجا عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت گذرنامه عادی یا بین‌المللی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند که به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای بانوان و به همراه کارت پایان خدمت الکترونیکی برای آقایان ضرورت دارد.
 
کشتکار تصریح کرد: بر اساس قانون، بانوان متاهل برای خروج از کشور نیاز به کسب اجازه همسر و افراد زیر ۱۸ سال نیز نیاز به اجازه پدر و قیم دارند همچنین سربازان مشغول به وظیفه نیز موظف هستند نامه موافقت یگان خدمت خود را هنگام ثبت درخواست ارائه دهند.

 وی اضافه کرد: دانشجویان هم می‌توانند با ثبت‌نام دانشگاه در سامانه «سخا» برای اخذ گذرنامه اقدام کنند.

ثبت ۴۰ درصد از درخواست گذرنامه زیارتی در سامانه‌های پلیس من
 
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فراجا با بیان اینکه برنامه کاربردی پلیس من در این ایام برای ثبت درخواست گذرنامه زیارتی و عادی، به صورت ۲۴ ساعته فعال است، گفت: حدود ۴۰ درصد از درخواست گذرنامه‌ها از طریق سامانه اینترنتی پلیس من و ۶۰ درصد به صورت حضوری انجام شده است.
 
کشتکار با اشاره به اینکه ساعت کاری اداره گذرنامه از هفت صبح تا پنج بعدازظهر است، تصریح کرد: هفته گذشته با توجه به شلوغی صدور گذرنامه، مدت انتظار دریافت گذرنامه‌ها تا یک هفته زمان‌بر بود اما طی سه روز گذشته صدور گذرنامه به روز شده و حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد طی فرایند پستی به دست متقاضیان خواهد رسید.
 
وی ابراز کرد: هیچ گونه محدودیتی برای ثبت درخواست گذرنامه وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در پلیس من یا مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را انجام دهند.
 
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: خوشبختانه هیچ اختلالی از سوی سامانه اینترنتی پلیس من یا اداره گذرنامه وجود ندارد اما تنها ممکن است با توجه به حجم درخواست‌ها مقداری تاخیر در فرآیند ارسال اداره پست وجود داشته باشد لذا متقاضیانی که درخواست فوری دارند می‌توانند با مراجعه به اداره گذرنامه بارکد پستی خود را دریافت و با مراجعه به اداره پست گذرنامه خود را تحویل بگیرند.
 
کشتکار در پایان گفت: از زائرینی که امسال گذرنامه‌های منقضی شده خود را تمدید کردند درخواست داریم که بعد از بازگشت سفر زیارتی حتما برای تعویض گذرنامه خود اقدام کرده و آن را به سال آینده موکول نکنند تا تراکم درخواست مجدد تکرار نشود.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان