۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین خدمات رایگان اتوبوسرانی محمدیه پذیرای شهروندان با آغاز سال تحصیلی جدید
کد خبر: ۳۶۴۸۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۶ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه:

خدمات رایگان اتوبوسرانی محمدیه پذیرای شهروندان با آغاز سال تحصیلی جدید

شهردار محمدیه با اشاره به ارائه خدمات رایگان ناوگان اتوبوسرانی از ابتدای سال جاری تا پایان سال گفت: بدون شک این خدمات پذیرای شهروندان با بازگشایی مدارس است.

خدمات رایگان اتوبوسرانی محمدیه پذیرای شهروندان با آغاز سال تحصیلی جدید
محمد پیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: طرح رایگان بودن خطوط اتوبوسرانی شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان به قزوین به منظور اشاعه فرهنگی و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی و در راستای گسترش عدالت اجتماعی و کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال جاری به‌ عنوان نخستین شهر در کشور به پیشنهاد شهرداری محمدیه و تصویب شورای اسلامی شهر اجرا شده است.

وی افزود: بیشتر ساکنان شهر محمدیه به ویژه ناحیه شهری مهرگان از شاغلان و کارگران شرکت‌های صنعتی همجوار با این شهر مانند شهرک صنعتی کاسپین و البرز هستند.

شهردار محمدیه عنوان کرد: اجرای طرح رایگان خطوط اتوبوسرانی شهر محمدیه در سبد هزینه کارگران و به تبع آن انگیزه مضاعف آنها در رشد تولید اثرگذار بوده است.

پیری ابراز کرد: قراردادی با سازمان اتوبوسرانی قزوین برای تأمین اتوبوس در راستای اجرای بهینه طرح منعقد شده است.

استقبال بی نظیر شهروندان از طرح رایگان بودن خطوط اتوبوسرانی محمدیه

وی بیان کرد: طرح رایگان بودن خطوط اتوبوسرانی با استقبال بی‌نظیر شهروندان روبه‌رو بوده است و بعد از گذشت مدت زمان چند روز از اجرای آن، جمعیت استفاده‌کننده از ناوگان اتوبوس برای تردد، بیش از ۱۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

شهردار محمدیه ادامه داد: روزانه بیش از شانزده هزار مسافر از خدمات رایگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر محمدیه تا قزوین بهره‌مند می‌شوند.

پیری ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافر اتوبوس از ابتدای پاییز سال جاری و همزمان با بازگشایی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی رو به افزایش باشد.

جابه‌جایی آمار بالایی از شهروندان با ناوگان اتوبوسرانی محمدیه
 
وی اضافه کرد: هشت هزار نفر برای شهر مهرگان و هشت هزار نفر برای محمدیه مسیر را انتخاب کردند در حالی که نمونه‌ای از طرح تاکنون در سطح کشور با این وسعت جمعیت بهره‌مند نشده است.

شهردار محمدیه با اشاره به اجرای طرح پارک‌سوار اتوبوس شهر محمدیه گفت: این شهر به عنوان یکی از نادر شهرهای کشور است که سیستم حمل و نقل اتوبوس آن تفکیک نشده بود و مسیر اتوبوس درون و برون‌شهری مجزا نداشت و همین امر نارضایتی شهروندان را رقم زد.

پیری ادامه داد: رایگان شدن اتوبوسرانی و افزایش تقاضای سفر با اتوبوس، لزوم ساماندهی اتوبوسرانی شهر را اجتناب‌ناپذیر و ضروری کرده بود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح  پارک‌سوار اتوبوس موضوع  تازه‌ای نبوده و همواره مورد تأکید و توجه بوده و حتی یک بار به مرحله اجرا گذاشته شد که به دلایلی از جمله عدم تأمین زیرساخت‌های لازم و عدم استقبال شهروندان جمع‌آوری شده بود.

کاهش زمان سفر از طریق تفکیک خطوط برون‌شهری از درون‌شهری محمدیه

شهردار محمدیه ابراز کرد: سازمان حمل و نقل شهرداری محمدیه با تهیه طرح توجیهی احداث پارک‌سوار اتوبوس و تفکیک خطوط داخلی به دو خط اتوبوسرانی و تفکیک مسیر برون‌شهری از درون‌شهری و با جانمایی مناسب، موفق شد حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه را جلب و در یک اقدام انقلابی و کارشناسی شده از جانب شهردار اقدام به راه‌اندازی پارک سوار اتوبوس در سوم تیرماه سال جاری کند.

پیری ادامه داد: کاهش زمان سفر از طریق تفکیک خطوط برون‌شهری از دورن شهری، امکان توسعه خطوط و راه‌اندازی خطوط الوند و مهرگان و استقرار سیستم نظارت هوشمند از نتایج اولیه طرح است.

وی مطرح کرد: استقرار پارک‌سوار اتوبوس شهر محمدیه بزرگترین تحول و اقدام در حوزه حمل و نقل این شهر طی سال‌های گذشته است که تداوم آن نیز توجه مستمر، تأمین مناسب و به موقع زیرساخت‌ها را می‌طلبد.

این مسئول در پایان یادآور شد: راه‌اندازی پارک‌سوار اتوبوس مهرگان در راستای تحقق همین ایده و اشاعه عدالت اجتماعی در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان