۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین جدیدترین توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان
کد خبر: ۳۶۴۸۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۳۱ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

در گفتگویی مطرح شد؛

جدیدترین توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش درخصوص حذف رتبه آموزشیار معلمان فاقد مدارک در سامانه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این کار مطابق قانون صورت گرفته است.

جدیدترین توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از دانا؛ ایجاد طرح رتبه بندی معلمان مساله ای بود که سالها فرهنگیان کشور در پی به دست آوردن آن بوده اند؛ اما به دلایل موانع و مشکلاتی که بر سر راه تحقق این طرح وجود داشت، این قانون تا مدت ها مورد اجرا قرار نگرفت تا اینکه پس از کش‌وقوس‌های فراوان در پاییز ۱۴۰۱ رتبه یک برای همه معلمان صادر و رتبه‌های واقعی منوط به ارزیابی ارزیابان و هیئت ممیزه و بررسی مستندات معلمان شد. در نهایت اسفند ماه ۱۴۰۱ احکام قطعی برای معلمان صادر شد، اما نتوانست انتظارات معلمان را برآورده کند. پس از آن به معلمان فرصت اعتراض داده‌ شد تا آن‌ها بتوانند مدارک جدیدی را در سامانه بارگذاری کنند. 

در واقع قانون رتبه‌ بندی فرهنگیان که بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهم در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و هم در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان است، در تاریخ پانزدهم اسفند ماه سال یکهزار و چهارصد به تصویب مجلس و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب شورای نگهبان رسید و رئیس جمهور نیز در تاریخ ۲۳ اسفندماه این قانون را جهت اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کل کشور ابلاغ نمود.

همانطور که گفته شد؛ قانون نظام رتبه بندی معلمان که هم اکنون در حال اجرا است، برای بهبود کیفیت نظام آموزشی و میزان حقوق فرهنگیان شکل گرفت. در این زمینه لازم بود تا معلمان وضعیت شغلی خود را در چند زمینه بهبود دهند تا بتوانند به شایستگی های حرفه ای و مهارتی بیشتری دست یابند. 

در حالی که مطابق قانون رتبه بندی، همه معلمان باید مشمول رتبه شوند، اواخر هفته گذشته خبر مربوط به حکم قطع رتبه‌بندی برخی معلمان فاقد مدارک اعلام شد که مطابق آن، رتبه‌های آموزشیار معلمان بدون مدرک از سامانه حذف خواهند شد.
براساس بخشنامه جدید آموزش و پرورش اعلام شده است که مطابق مواد ۳و ۴ قانون نظام رتبه‌ بندی معلمان و مفاد آئین نامه اجرائی آن و مصوبه هیأت مرکزی باید رتبه آموزشیار معلم فاقد مدارک در سامانه حذف شود.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، به این موضوع پرداخت و گفت: برخی از معلمان در سامانه‌ی رتبه‌بندی ثبت‌نام نکرده‌ بودند، این در حالیست که از ماقبل آغاز رتبه‌بندی، به تمامی معلمان رتبه یک اختصاص داده شده بود.

وی افزود: به تمامی معلمانی که در رتبه‌بندی شرکت نکرده‌ بودند، گفته‌ بودیم که ثبت نام خود را انجام دهند، در غیر این صورت، مطابق قانون، قادر به اعطای رتبه یک به آنها نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ آن دسته از معلمانی که ثبت نام خود را تکمیل کردند، رتبه یک یا بیشتری کسب کردند؛ اما افرادی که ثبت نام خود را نهایی نکردند، از سامانه حذف خواهند شد، همینطور که قانون تعیین کرده است.

این در حالی است که اواخر اردیبهشت رضامراد صحرایی که در آن زمان سرپرست آموزش و پرورش گفته بود مرحله اول رتبه‌ بندی زمانی پایان می‌یابد که همه رتبه بگیرند و همچنین باید تکلیف معلمانی که فاقد رتبه هستند و معلمانی که اعتراض دارند، نیز مشخص شود.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان