۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ۷۰۰ دانشجو معلم در قزوین پذیرش می‌شوند
کد خبر: ۳۶۴۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۶ ساعت: ۱۶:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

۷۰۰ دانشجو معلم در قزوین پذیرش می‌شوند

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: پذیرش ۷۰۰ نفر دانشجو معلم را از طریق برگزاری کنکور برای مهرماه سال جاری در نظر داریم که این روند نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری همراه بوده و نیمی از آنها شامل بانوان و نیمی دیگر آقایان است.

۷۰۰ دانشجو معلم در قزوین پذیرش می‌شوند
حمیدرضا مشهدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اذعان به اینکه تأمین معلم وظیفه ذاتی دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: باتوجه به فرا رسیدن موعد بازنشستگی تعدادی از همکاران فرهنگی و نیاز آموزش و پرورش به نیروی جدید، سعی کردیم در این دانشگاه با حداکثر ظرفیت نسبت به جذب دانشجو طی سال جاری اقدام کنیم.

وی افزود: رشد رشته‌های دانشگاه فرهنگیان از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم تاکنون بسیار مطلوب بوده و آمار رشته‌ها در استان قزوین از سه رشته به 10 رشته افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: رشته هنر و علوم تجربی جزو رشته‌های افزوده شده به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه طی مهرماه سال جاری است؛ 300 دانشجو در رشته کار و فناوری در حال جذب بوده و رشته الهیات را هم برای پردیس دختران طی سال جاری فعال کرده‌ایم.

اختصاص 10 رشته برای تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین

مشهدی ادامه داد: تلاش داریم مقدمات لازم برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را در سه رشته علوم تربیتی، ادبیات فارسی برای فارسی زبانان و غیرفارسی زبانان فعال کنیم.

وی عنوان کرد: سعی داریم برای جذب دانشجو از حداقل و حداکثر ظرفیت دانشگاه استفاده کرده و به منظور ارتقاء کیفیت، جذب هیأت علمی را در دستور کار داریم.

این مسئول اضافه کرد: 10 رشته شامل رشته‌های علوم تربیتی گرایش دبستان و پیش دبستانی، ادبیات فارسی، الهیات، علوم تجربی، کار و فناوری، مشاوره، علوم تربیتی، آموزش و پرورش کودکان استثنائی و تربیت بدنی از جمله رشته‌های تحصیلی پیش‌بینی شده برای تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان قزوین است.
 
شرکت بیش از 70 هزار داوطلب قزوینی در آزمون مهارت‌آموزی

مشهدی ابراز کرد: پذیرش 700 دانشجومعلم را از طریق برگزاری کنکور برای مهرماه سال جاری در نظر داریم که این روند نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری همراه بوده و نیمی از آنها شامل بانوان و نیمی دیگر آقایان است.

وی افزود: علاوه‌بر آن، دانشجومعلمان از روش‌های دیگری مانند برگزاری آزمون استخدامی پذیرش می‌شوند؛ حدود 75 هزار نفر در آزمون مهارت‌آموزی شرکت خواهند کرد و تمام این افراد طی سال تحصیلی جاری، روزهای پنج شنبه و جمعه به مدت یک سال «دو ترم» دوره‌های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان استان می‌گذرانند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: اولویت ما برای جذب دانشجو براساس اعلام نیاز از سوی آموزش و پرورش بوده و نیروها طبق نیازهای این اداره‌کل در مناطق استان توزیع می‌شوند.

توزیع عدالت آموزشی در مناطق از اولویت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان قزوین

مشهدی با اشاره به وضعیت اشتغال دانشحویان فرهنگیان گفت: برخلاف دانشگاه‌های دیگر و بلاتکلیفی اشتغال دانشجویان، وضعیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در بدو ورود مشخص بوده و دوره تحصیل جزو سوابق آنها محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: آمار بالایی از دانشجویان به رشته تربیت‌معلم گرایش پیدا می‌کنند و این روند نویدبخش روزهای خوب برای آموزش و پرورش و جذب دانشجویان با سطح کیفی بالا است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: عدالت آموزشی و توزیع آن در مناطق استان از اولویت‌های مهم دانشگاه بوده و دانشجویان در طرح جهاد تربیتی با بسیج دانشجویی دانشگاه همکاری می‌کنند.

ارائه خدمات دانشجویان قزوینی به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی

مشهدی گفت: برگزاری دوره آموزشی برای دانش‌آموزان افغانی بازمانده از تحصیل در مصلی اقبالیه، افزایش فعالیت‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی برای دانشجویان و بازنگری در سرفصل‌های دروس به منظور متناسب‌سازی بیشتری با نیازهای آموزش و پرورش و بازار کار آن با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر و تحول در دانشگاه فرهنگیان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت دانشجویان در قالب اردوهای جهادی افزود: چهار دوره اردوی دانشجویی به مدت یک هفته در مناطق مختلف استان به ویژه ضیاءآباد، البرز، ناحیه یک قزوین و کوهین و آبیک از ابتدای تابستان سال برگزار شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: دانشجویان با تحصیلات و گرایش‌های متفاوت به منظور نشاط آفرینی دانش‌آموزان، ارائه تدریس و فعالیت‌های عمرانی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

دانشجویان فرهنگی برای شرکت در اربعین حسینی به کربلا اعزام می‌شوند

مشهدی در تشریح برنامه‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برای اربعین سال جاری تصریح کرد: باتوجه به برآورد اولیه صورت گرفته، هزینه تمام شده هر دانشجو محاسبه و در نهایت مقرر شد دانشجویانی که قصد اعزام به اربعین را دارند، 65 درصد از هزینه آنها توسط دانشگاه و 35 درصد مابقی توسط دانشجو تأمین شود.

وی اضافه کرد: اعزام دانشجوی دختر و پسر و ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسبی در بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برای اربعین سال جاری پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در پایان یادآور شد: در صورت استقبال دانشجویان، در هر کاروان تقریبا دو اتوبوس در قالب 80 نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان