۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین درخشش تیم ربوکاپ قزوین در مسابقات بین‌المللی ۲۰۲۳ فرانسه
کد خبر: ۳۶۴۳۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد قزوین عنوان کرد:

درخشش تیم ربوکاپ قزوین در مسابقات بین‌المللی ۲۰۲۳ فرانسه

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد واحد اسلامی قزوین از کسب رتبه سوم تیم سه نفره شبیه‌ساز امداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ۲۰۲۳ فرانسه خبر داد.

درخشش تیم ربوکاپ قزوین در مسابقات بین‌المللی ۲۰۲۳ فرانسه
محمد نوروزی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به موفقیت تیم سه نفره شبیه‌ساز امداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ 2023 فرانسه اظهار کرد: این تیم توانست بعد از چین و ژاپن، رتبه سوم را کسب کند.

وی افزود: بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ 2023 فرانسه طی 14 الی 21 تیرماه سال جاری در شهر بوردو فرانسه برگزار و تیم سه نفره شبیه‌ساز امداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حمایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سازمان مرکزی به این دوره از مسابقات اعزام شد.

مدیر مرکز مکاترونیک دانشگاه آزاد واحد اسلامی قزوین گفت: مسابقات بین‌المللی ربوکاپ بزرگترین رویداد رباتیک در دنیا بوده که بیش‌از40 کشور با حضور چندین هزار دانشجو و دانش‌آموز در قالب تیم و لیگ‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

اعزام تیم‌های بیشتر به مسابقات ربوکاپ بین‌المللی در سال آینده

نوروزی بیان کرد: تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین مقام‌های مختلفی را در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ طی سالیان متوالی کسب کرده و بعد از چهار سال وقفه در اعزام تیم‌ها به مسابقات، یک تیم در سال جاری اعزام شد.

وی اذعان کرد: اعزام چهار تیم شبیه‌ساز و دو تیم سخت‌افزاری از واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به مسابقات بین‌المللی ربوکاپ را برای سال آینده در دستور کار داریم.

این مسئول ادامه داد: همکاری‌های صنعتی و تجاری‌سازی متفاوت با صنایع مختلف، ساخت محصول، ترویج رباتیک و برگزاری رویدادهایی مانند مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، کلاس‌ و دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری برای شرکت‌کنندگان در سطح دانشگاه‌ها و مدارس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال آینده است.

طرح‌های نوآوری نخبگان حمایت می‌شوند

نوروزی با اشاره به کارایی ربات‌ها و بازار هدف آنها تصریح کرد: ربات و هوش مصنوعی نوعی ابزار است و ربات ساخته شده قرار نیست کاربردی داشته باشد بلکه براساس علم کسب شده و ابزارهای حاصل شده در تحلیل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، کاربردهای مختلفی دارد. امروزه هوش مصنوعی در تمامی صنایع اعم از مواد غذایی، خودروسازی، فناوری اطلاعات و وسایل امنیتی استفاده گسترده‌ای داشته و کشورهای دنیا به استفاده از آن روی می‌آورند.

وی در پایان درباره استعدادیابی و ظرفیت سنجی نخبگان یادآور شد: باتوجه به رویکردهای حمایتی ریاست علمی رئیس جمهور، ارائه طرح‌های نوآوری توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مراکز رشد و شتاب دهنده استان این افراد با ارائه ایده خلاقانه می‌توانند وارد این فضاها شده و برای شروع فعالیت‌های کسب و کار مورد حمایت قرار بگیرند.

پایان خبر/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان