۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین صفرتاصد اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۱۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ساعت: ۲۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری تشریح کرد؛

صفرتاصد اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان قزوین

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل ۲ مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شده است.

صفرتاصد اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان قزوین
به گزارش حوزه اقتصادی صبح قزوین؛ علی رحمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: اجرای کالابرگ الکترونیک شامل دو مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شده است.

وی افزود: مرحله نخست کالابرگ الکترونیک با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیک آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: این سامانه تحت عنوان «شما» به آدرس shoma.sfara.ir می‌باشد که فروشگاه‌های استان می‌توانند به این سامانه مراجعه و متصل شوند و در واقع طرف قرارداد با این سامانه شده و به عنوان عامل طرح اجرای کالابرگ الکترونیک فعالیت نمایند.

رحمانی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم می‌توانند به این سامانه وصل شوند، ادامه داد: تا به امروز (شنبه) 15بهمن‌ماه حدود ۱۰۰ فروشگاه به جز فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این سامانه درخواست داده‌اند و  به دنبال این هستیم که مابقی اصناف هم در استان بتوانند به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل باشند.

این مسئول افزود: در راستای اجرای مطلوب این طرح جلساتی با فرمانداران شهرستان‌‌ها برگزار شده، اطلاع رسانی‌هایی از سوی دهیاران صورت گرفته و طی جلساتی که با اصناف داشته‌ایم اعلام شده است که تمایل داریم عدالت در این زمینه رعایت شود و اصناف بتوانند به صورت متناسب به سامانه متصل شوند.

رحمانی اضافه کرد: پس از اتمام مرحله اتصال فروشگاه‌ها با تایید استاندار نسبت به آمادگی استان برای اجرای طرح، مرحله بعد آغاز خواهد شد که در این مرحله مشمولین یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: ۱۰ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ کشتار روز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند شکسته، شکر و برنج شامل این طرح هستند.

وی تاکید کرد: این طرح اختیاری است و هر کدام از مشمولین که تمایل نداشته باشند می‌توانند یارانه خود را به صورت نقدی دریافت کنند و شخصی که مبلغ یارانه به حسابش واریز می‌شود طرف حساب این طرح است.

این مسئول افزود: نام بازرگانی خاصی در این طرح مد نظر نیست و مشمولین یارانه هر کالایی را که تمایل داشته باشند می‌توانند خریداری کنند که تا یک سقفی از مبلغ یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود و بعد از آن عدد را خودشان پرداخت می‌نمایند.

رحمانی گفت: این موضوع به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست و ارتباطی به آن ندارد و برای اصناف، مالیات هم نخواهد داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر امکان خرید به صورت مجازی در این طرح وجود ندارد که امیدواریم در آینده بتوان این کار را انجام داد و فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی این کالا را می‌فروشند به این طرح متصل بشوند تا بتوان به صورت مجازی هم از مزایای این طرح استفاده کرد.

وی در پایان گفت: روز شروع خرید مردم به اینکه چه زمانی اتصال فروشگاه‌ها کامل شده باشد و چه وقت این پوشش به یک حد قابل قبولی رسیده باشد بستگی دارد تا روز خرید و روزی که می‌توان از فروشگاه‌ها خریداری کرد اعلام شود و این را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان