۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین قزوینی‌ها منتظر بارش برف و باران باشند
کد خبر: ۳۶۱۳۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۶ ساعت: ۲:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی:

برف و باران در راه قزوین/ بارش‌های دی‌ماه جبران‌کننده خشکسالی قزوین نیست

کارشناس هواشناسی گفت: برای امروز تا اواسط هفته آینده امواج حاصل از سامانه بارشی از سطح منطقه عبور خواهد کرد که موجب بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خواهد شد.

قزوینی‌ها منتظر بارش برف و باران باشند
مهدی آخوندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تشریح داده‌های هواشناسی اظهار کرد: متاسفانه استان قزوین وضعیت مناسبی از نظر بارش‌ها ندارد به طوری که تا به امروز 41 میلی‌متر بارش در سطح منطقه ثبت شده که نسبت به دوره آماری حدود 74 درصد کاهش بارش داشتیم.

وی افزود: میزان بارش‌ها در اغلب استان‌ها مانند گیلان، مازنداران، البرز و سمنان که در نوار مرکزی کشور قرار دارند، با کاهش همراه بوده است.

کارشناس هواشناسی قزوین با اشاره به اینکه میزان بارش‌های دی‌ماه جبران‌پذیر نیست، بیان کرد: کل بارش دی‌ماه سال جاری در استان قزوین حدود 28 میلی‌متر بوده، میانگین این بارش‌ها در دی‌ماه‌ سال‌های گذشته 33 میلی‌متر ثبت شده و هم‌اکنون با 5 میلی‌متر کاهش همراه است.

آخوندی ادامه داد: در کل سال زراعی باید 307 میلی‌متر بارش داشته باشیم که طی سال جاری تاکنون 41 میلی‌متر به ثبت رسیده؛ اگر میزان بارش در یک سال به 115 میلی‌متر برسد می‌توان وضعیت را عادی دانست.

وی عنوان کرد: متاسفانه وضعیت استان قزوین از نظر بارش‌ها به قدری حاد است که تنها استان قم وضعیت بدتری از ما دارد.

کارشناس هواشناسی قزوین ابراز کرد: پیش‌بینی‌های فصلی نشان می‌دهد که بارش‌ها نرمال است اما جبران‌کننده نیست لذا خطر اینکه در تابستان با مشکلاتی از نظر کم‌آبی روبرو شویم، دور از انتظار نیست.

آخوندی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: برای پنجشنبه تا اواسط هفته آینده امواج حاصل از سامانه بارشی از سطح منطقه عبور خواهد کرد که موجب بارش‌های پراکنده در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: شکل بارش‌ها طی امروز و فردا به صورت برف همراه با باران خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان اذعان کرد: از جمعه مقداری میزان بارش‌ها در برخی مناطق به ویژه شهر آوج شدت می‌گیرد به طوریکه با بارش به شکل برف خواهد بود.

آخوندی بیان کرد: شنبه هفته آینده موقتا جوی پایدار در سطح منطقه حاکم و از نظر دمایی با روند افزایش دما همراه هستیم.

کارشناس هواشناسی استان تصریح کرد: از یکشنبه هفته آینده تا سه‌‌شنبه شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: شب گذشته حداقل دما در شهر قزوین 10 درجه سلسیوس و شب بسیار سردی را پشت سر گذاشتیم و دمای شهر آوج نیز 13 درجه زیر صفر گزارش شد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان