۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین گاز ویلاهای خالی از سکنه در قزوین قطع شد
کد خبر: ۳۶۱۲۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

گاز ویلاهای خالی از سکنه در قزوین قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از شناسایی ویلاهای خالی از سکنه و قطع گاز مصرفی این مشترکین خبر داد.

گاز ویلاهای خالی از سکنه در قزوین قطع شد
علی حجتی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: میزان مصرف گاز در استان قزوین در شبانه روز گذشته ۱۲ میلیون و 400 هزار متر مکعب بود که نسبت به روز قبل 300هزار مترکعب کاهش مصرف داشته‌ایم که در اثر افزایش دما صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با هدف مدیریت تامین انرژی و جلوگیری از قطعی و افت فشار گاز در منازل شهروندان، در تمامی صنایع استان به غیر از صنایع دارویی و غذایی محدودیت‌هایی اعمال شده است.

حجتی‌پور تصریح کرد: به همین منظور برای مراکز و مجتمع تجاری استان از ساعت 6 بعدازظهر الی 7 صبح محدودیت‌هایی اعمال شده و گاز اماکن ورزشی و استخرها تا پایان هفته قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه در شرایط خاص و کاهش شدید دما اولویت تامین گاز با مشترکین خانگی است، یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی مدیریت ارشد استان خوشبختانه با افت فشار گاز روبرو نبوده‌ایم.

وی یادآور شد: دمای مناسب برای مشترکین خانگی در منازل ۱۸ تا ۲۱ و دمای محل کار در ادارات، بانک‌ها و واحدهای تجاری نیز حداکثر ۱۸ درجه است که از همشهریان عزیز خواهشمندیم این مهم را جدی گرفته و بدانند که با هریک درجه کاهش دما حدود 6درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز صورت می‌گیرد.

حجتی‌پور افزود: با توجه به کاهش ساعات ادارات و تعطیلی مدارس تا پایان هفته، پایش دما در ادارات و مدارس در دستور کار است و به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه به دنبال بارش برف و برودت هوا و کاهش دما در روزهای اخیر مصرف گاز نسبت به اوایل دی ماه شیب صعودی داشته است، خاطرنشان کرد: ادامه پایداری شبکه و فشار گاز در استان همراهی مردم را می‌طلبد و وابسته به رفتار مصرفی آنان خواهد بود، امیدواریم با مصرف بهینه زمستان را برای خود و دیگر شهروندان شیرین کنیم.

وی با اشاره به شناسایی ویلاهای خالی از سکنه در اقصی نقاط استان جهت مدیریت مصرف گاز تاکید کرد: درحال حاضر 110 مورد ویلای خالی از سکنه در استان شناسایی و گاز مصرفی آنان قطع شده است، از شهروندان خواستاریم در صورت شناسایی چنین مواردی حتما مراتب را به شرکت گاز اطلاع رسانی کنند.

حجتی‌پور در پایان گفت: به منظور پایداری شبکه و مدیریت مصرف گاز، جریان گاز مراکز متخلف به دلیل استفاده از گرماتاب در فضاهای روباز قطع شده و این ممنوعیت استفاده از گرماتاب تا پایان زمستان ادامه داشته و همچنین گاز مراکز استخراج رمز ارز(CHP) نیز قطع است.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان