۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی تا حواشی سفر رسول خادم به قزوین
کد خبر: ۳۶۱۰۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

جلسه بدون تعارف خبرنگاران با فرماندار قزوین؛

از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی تا حواشی سفر رسول خادم به قزوین/دولت سیزدهم را منصفانه نقد کنید

فرماندار قزوین در نشست خبری به گفتگوی بی‌پرده با اصحاب رسانه استان پرداخت و پاسخگوی سوالات آنها شد.

از گمانه‌زنی‌های انتخاباتی تا حواشی سفر رسول خادم به قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نشست خبری عباس کاظمی پس‌از ۹ماه تصدی فرماندار قزوین ظهر امروز (دوشنبه) ۱۹دی‌ماه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فرماندار قزوین در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد ۹ماهه خود را با ارائه آمار تشریح کرد.

پس‌از ارائه گزارش عملکرد نوبت به سوالات خبرنگاران از آقای فرماندار رسید که بنا بر اقتضای زمان، تعدادی از خانم‌ها و آقایان خبرنگار به بیان سوالات و دغدغه‌های خود پرداختند و عباس کاظمی هم با جزئیات و حوصله به این سوالات پاسخ داد.

یکی از حواشی داغ که در چند روز اخیر در قزوین پیش آمده بود نیز سفر رسول خادم به این شهر بود که فرماندار قزوین به تشریح جزییات آن پرداخت.

ماجرای سفر رسول خادم به قزوین با همه زوایا

کاظمی در توضیح این ماجرا اظهار کرد: ساعت ۱۱ صبح آن روزی که برنامه حضور رسول خادم در یک زورخانه در قزوین ترتیب دیده شده بود با من تماس گرفتند که در جریان حضور این افراد هستید؟ گفتم: خیر.

وی ادامه داد: طبیعتا همه برنامه‌های ورزشی ممکن است با تعداد قابل توجهی از جمعیت برگزار شود و طبق قانون باید رویدادهای ورزشی به اطلاع فرمانداران برسد و حتی برخی برنامه‌های ورزشی مثل لیگ برتر باید با اجازه شورای تامین اتفاق بیفتد.

فرماندار قزوین افزود: در حال حاضر دو رویداد ورزشی در قزوین با اطلاع فرمانداری در حال برگزاری است و در آینده نزدیک هم چند لیگ برتر خواهیم داشت؛ تمام این قوانین و هماهنگی با این هدف است که ما بتوانیم شرایط و مسائل امنیتی برنامه را تامین و دستگاه‌های خدمات‌رسان و انتظامی هم با ابلاغ ما موظف به خدمت در این مراسمات هستند.

کاظمی اضافه کرد: در رابطه با برنامه آقای خادم در قزوین وقتی فرد مسئولی در سطح کشوری با من تماس گرفتند و بنده اعلام بی‌اطلاعی کردم، برای پیگیری بیشتر از معاونم استعلام کردم که وی از مدیرکل ورزش و جوانان جویای این برنامه شد که آیا چنین مراسمی قرار است در قزوین برگزار شود یا خیر؟ که آنها هم از این اتفاق مطلع نبودند.


وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان هم از هیئت زورخانه سوال می‌کند که هیئت هم تایید می‌کند که قرار است این برنامه با حضور رسول خادم و همراهانش اتفاق بیفتد و اداره کل هم به مسئول هیئت مذکور این تذکر را می‌دهد که چرا ضوابط را رعایت نمی‌کنید و باید روال کار را رعایت می‌کردید.

فرماندار قزوین گفت: وقتی هم آقای لایق که از متولیان برگزاری این مراسم بودند در جریان موضوعات قرار می‌گیرند، به خواست خودشان می‌گویند که اگر هماهنگی‌ها انجام نشده ما حرفی برای لغو برگزاری نداریم و منصرف می‌شوند و پس‌از صحبت با رئیس هیئت کشتی به این توافق می‌رسند.

این مسئول یادآور شد: همچنین یکی از دوستان قدیمی خانواده شهید اسدی هم که از کارمندان فرمانداری است به مجری برنامه دوستانه توصیه می‌کند که این برنامه را به دلیل حواشی که در پی خواهد داشت، برگزار نکنند.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر این برنامه از قبل با ما هماهنگ می‌شد تمهیدات لازم را در نظر می‌گرفتیم؛ اما این عدم هماهنگی‌ها منجر به این شد که شاهد دروغ‌پردازی‌ها در فضای مجازی تحت عنوان اینکه «زورخانه را به روی خادم بستند» باشیم و این ظلم در حق شهر قزوین است.

کاظمی یادآور شد: البته یکی از بستگان شهید اسدی یک نقل و قول ناصحیح هم داشته که اگر قرار باشد به این فضا ادامه دهند بدون شک ما اسناد و مدارکی داریم که ارائه خواهیم کرد.

کاظمی گزینه انتخابات می‌شود؟

در بخش دیگری از سوالات هم به فضای انتخاباتی پرداخته شد و از فرماندار سوال شد که آیا قصد ورود به دنیای انتخابات و حضور در بین کاندیداهای اسفندماه سال 1402 دارد یا خیر؟ که کاظمی در پاسخ به این سوال گفت: عده‌ای این شایعات را ایجاد می‌کنند که من دارم فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنم و ارائه گزارش عملکردها را به حساب کارهای انتخاباتی می‌گذارند، من از این اشخاص می‌خواهم مرز بین گزارش کار و تبلیغات انتخاباتی را برایم مشخص کنند!

وی تصریح کرد: به نظرم دخالت دادن گمانه‌زنی‌های انتخاباتی به دنیای اجرایی سبب می‌شود تا مدیر اجرایی از روند فعالیت‌های اجرایی کنار برود و به صراحت می‌گویم که بنا ندارم وارد این حاشیه‌ها شوم.

کاظمی عنوان کرد: اکنون احساس تکلیف برای حضور در انتخابات مجلس را ندارم و در حال حاضر مهم‌ترین تکلیف من برگزاری انتخابات سالم است.

فرماندار قزوین در خصوص جابجایی مدیران گفت: به جز یک بخش از شهرستان قزوین نیز مابقی بخش‌ها تعیین‌تکلیف شده‌اند و یک بخش باقیمانده هم در حال انجام است و بخش ستادی هم تغییری نخواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه دستگاه‌های اجرایی شهرستان هم کار شروع شده و براساس عملکردها و توانمندی‌ها، نظارت‌ها را جدی گرفته و در مدیران شهرستان هم اگر نیاز به تغییر باشد این موضوع انجام می‌شود.

مرز بین اغتشاش و اعتراض 

کاظمی درباره مدیریت مرز بین اعتراضات و اغتشاشات در ماه‌های اخیر هم بیان کرد: طی مدت 9ماهه که در فرمانداری حضور دارم تعدادی اعتراض مردمی از قبیل موضوعاتی مثل صاحبان زمین‌های باغ عمران اقبالیه، مشکل آب دو روستا از الموت غربی و شرقی و فرهنگیان در مقابل فرمانداری اتفاق افتاد که همه آنها را دستور دادم تا با حفظ مسائل امنیتی اتفاق بیفتد و مانع از آن نشدیم که در نهایت هم با رضایت خودشان وارد جلسه شده و به گفتگو پرداختیم.

وی ابراز کرد: بنابراین مرز اعتراض و اغتشاش خیلی روشن است و در اعتراض، چاقو و اسلحه گرم وجود ندارد اما در ۲۹ شهریورماه سال جاری وقتی اعتراض شکل گرفت از لحظه اول در وسط میدان بودم و مشاهده کردم که به محض اینکه اجتماع غیرقانونی شکل گرفت، همراه با شعار هنجارشکنی بود و بعد هم با حمله به عوامل انتظامی و آسیب به عوامل عمومی خاتمه یافت که نمی‌شود اسم آن را اعتراض گذاشت.

وی افزود: اصل ۲۷ قانون اساسی کاملا مشخص است و دولت عزم خود را جزم کرده که ظرفیت‌های آن را بیشتر کند و حتما به این مسئله بها خواهیم داد تا اعتراضات به حق براساس قانون انجام شود.


کاظمی گفت: اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام مظلومیت متهم به دیکتاتوری می‌شود اما باید بگوییم دیکتاتور آن حکومتی است که خاشقچی را تکه تکه کرده و در اسید می‌سوزاند و یا آن دختر فرانسوی را مورد هجوم قرار می‌دهد.

در خلال جلسه سوالات خبرنگاران رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و خبرنگاری سوال کرد تا چه میزان نگاه‌های سیاسی در انتصابات موثر است؛ کاظمی در جواب این خبرنگار گفت: طبیعتا این اصل کلی است که دولت همراهان خود در فضای اجرایی را از بین افرادی که شعارهای آن را قبول دارند انتخاب کند اما ظرفیت افراد کارشناس و متخصص را با سلایق متفاوت سیاسی نمی‌توان نادیده گرفت.

وی افزود: ما در فرمانداری در حد ممکن تلاش کردیم که تخصص و تجربه افراد را مورد توجه قرار دهیم تا توان مدیریتی افراد ذبح نشود.

پست معاونت سیاسی، آری یا خیر؟

فرماندار قزوین درباره اینکه آیا او جزو گزینه‌های معاونت سیاسی استاندار خواهد بود و این پست را قبول خواهد کرد یا خیر، گفت: این موضوعات گمانه‌زنی‌های سیاسی است که در محافل غیررسانه‌ای مطرح می‌شود و برخی هم علاقه‌ها و آرزوهای خود را وارد آن می‎کنند.

کاظمی بیان کرد: انگیزه من در حال حاضر در حوزه اجرا بوده و فرمانداری هم یک کار میدانی است و ارتباط تنگاتنگ با مردم دارد و در مورد معاونت سیاسی استانداری هم اگر تکلیف شود با دعای مردم در این جایگاه قرار خواهم گرفت اما علاقه و انگیزه‌ام در حوزه اجراست.

وی درباره دیدار و ارتباط با جریان سیاسی غیرهمسو در شهرستان گفت: دوستان اصلاح‌طلب متدین زیادی در استان دارم و مانند برادر در برخی مسائل رابطه مشورتی هم باهم داریم اما این گلایه را می‌پذیرم که در این مدت توانستیم تنها یک جلسه با آن‌ها داشته باشیم و سعی داریم تعداد این جلسات را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان