۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دشمن از برهنگی فرهنگی برای فروپاشی جوامع استفاده می‌کند
کد خبر: ۳۵۸۴۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۴/۲۲ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور:

دشمن از برهنگی فرهنگی برای فروپاشی جوامع استفاده می‌کند/ عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب باید اصلاح شود

دکتر فاطمه محمدبیگی گفت: حضور سیاسی زنان در عرصه‌های مختلف حائز این نکته است که جمهوری اسلامی ایران در پرتو حجب و حیا و زیست عفیفانه توانسته بستر خوبی را برای رشد دختران و زنان ایرانی فراهم آورد.

دشمن از برهنگی فرهنگی برای فروپاشی جوامع استفاده می‌کند
دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با تبریک به مناسبت سالروز ملی حجاب و عفاف اظهار کرد: داشتن زندگی سالم و عفیفانه در ارتقای کیفیت زندگی جوامع بشری بسیار موثر بوده؛ به طوریکه بارها در آیات قرآن کریم هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در ۵ مرحله نزول آیات عفاف و حجاب، قرآن به تربیت نسل توحیدی با تاکید بر صفات حیا، عفت، پاکدامنی و حجب پرداخته و این صفات را ملکات فاضله انسانی برشمرده است؛ ازاین‌رو ما هم موظف هستیم توصیه‌های کتاب دین را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: در جوامعی که با زیست عفیفانه زندگی می‌کنند و معیارهای پوشش را رعایت کرده و براساس دستورات دینی و تاسی از اهل بیت(ع) قدم در مسیر تحقق محکمات دین برمی‌دارند؛ در واقع مراتب کمال را بهتر طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دختران و پسران گام دومی و نسل جدید ما بدانند که یکی از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران تاکید بر صفات برجسته انسانی و اسلامی از جمله زیست عفیفانه بوده است.

محمدبیگی عنوان کرد: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که تاکنون چندین بار برای براندازی جوامع از ترویج برهنگی، برهنگی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و تئوری‌های فروپاشی نظام خانواده از درون استفاده شده است.

زیست عفیفانه عامل اساسی و زیرساختی سعادت و پیشرفت جوامع است

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در کنار هم زندگی توام با آرامش داشته باشیم زیست عفیفانه یکی از ملزومات جدی و اساسی این موضوع است.

این مسئول ادامه داد: اسلام با قراردادن فرآیند ازدواج و تشکیل خانواده و رعایت قوانین محرم و نامحرم سعی در حفظ سلامتی و آرامش روحی و روانی همه مردم کرده و از این راه ضمن تامین غرایض انسانی به رشد و تعالی معنوی و رشد شخصی انسان‌ها توجه کرده است.

وی عنوان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی فارغ از جنس و نژاد، زنان و مردان ایرانی می‌توانند در عرصه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت‌های ویژه‌ای داشته باشند و پرچمدار فعالیت‌های اجتماعی باشند.

محمدبیگی بیان کرد: وجود قهرمانان ورزشی خانم و تعداد زیادی از دانشمندان در رشته‌های مختلف پزشکی و مهندسی ‌و علوم انسانی و تعداد بالای دانشجویان زن ایرانی و فرهیختگان دارای تحصیلات عالیه نشان می‌دهد که در پرتو عفاف و حجاب و زیست عفیفانه می‌توان راه ترقی را به دور از بردگی جنسی و آزارها و تهدیدات محیطی ادامه داد.

وی عنوان کرد: به جای تبرج و خودآرایی و سواستفاده ابزاری از زنان می‌توان در پرتو اخلاقیات و صفات بارز و ملکات انسانی به رشد و پیشرفت علمی و اجتماعی و سیاسی پرداخت.

ایران اسلامی در پرتو زیست عفیفانه بستر خوبی برای رشد زنان فراهم کرده است

محمدبیگی خاطرنشان کرد: حضور سیاسی زنان در عرصه‌های مختلفی همچون مجلس و در مسئولیت‌های کشوری حائز این نکته است که جمهوری اسلامی ایران در پرتو حجب و حیا و زیست عفیفانه توانسته بستر خوبی را برای رشد دختران و زنان ایرانی فراهم آورد و امیدوارم که در تمدن سازی نوین اسلامی بتوانیم نقش واقعی خود را ایفا کنیم.

وی ابراز کرد: بررسی عملکرد دستگاه‌ها در حوزه زیست عفیفانه در مجلس نشان می‌دهد که ضمن ایجاد بارقه‌های امید از فعالیت‌های جدید دولت سیزدهم در احیا و بازآفرینی فرآیندهای اجرای مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین حوزه حجاب و عفاف و انطباق با موازین شرعی، اما این اقدامات بسیار محدود، ناکافی و جزیره‌ای است و پاسخگوی نیاز جامعه جوان کشور نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید براینکه زیست عفیفانه عامل اساسی و زیرساختی سعادت و پیشرفت جوامع است؛ تصریح کرد: همچنان مطالبه‌گر فعالیت‌های گسترده و شبکه‌ای خانواده محور در حوزه تقویت دینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه هستیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در حوزه برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی مطابق با گام دوم انقلاب، هنوز کارنامه موفقی ندارند؛ تا چه زمان باید نظاره‌گر رشد طلاق، نابسامانی‌های اخلاقی و فرزندان طلاق در کشور باشیم؟

وی در پایان بیان کرد: امروز دشمنان در جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی برای حیا گریزی جامعه، خصوصاً ملل مسلمان هزینه‌های هنگفت دلاری می‌کنند تا با انحراف نسل‌های جدید از اصول اخلاقی و پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سعادت ملت‌ها جلوگیری کرده و به خوی استکباری خودشان ادامه دهند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان