۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین شب قدر بهترین فرصت برای گشودن گره‌های کور زندگی
کد خبر: ۳۵۷۱۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین مطرح کرد

شب قدر بهترین فرصت برای گشودن گره‌های کور زندگی/ راهکار رفع موانع استجابت دعا چیست؟

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری گفت: براساس فرمایش علما، شب قدر بهترین فرصت برای گشودن گره‌های کوری است که انسان در زندگی و قلب و در مباحث معنوی دارد.

شب قدر بهترین فرصت برای گشودن گره‌های کور زندگی
حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به فضیلت احیای شب قدر اظهار کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که ملائکه و روح در شب قدر بر امام زمان(عج) نازل می‌شوند و براساس فرمایش امام صادق(ع) روح، عظیم‌تر و بزرگ‌تر از ملائکه است.
 
وی افزود: نزول ملائکه و روح در شب قدر نشان از عظمت این شب دارد که شرافت و ویژگی خاصی داشته و ضیافت بزرگی بر روی زمین است.
 
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: شرافت شب قدر و نزول ملائکه به واسطه امام زمان(عج) است؛ زیرا انسان‌های معمولی ظرفیت نزول ملائکه را ندارند و ما انسان‌ها نیز در کنار این خوان الهی که در ماه رمضان گسترده می‌شود از مائده‌های الهی بهره‌مند می‌شویم.
 
وی تاکید کرد: دلیل اصلی این نزول، کرامت و شرافت در شب قدر به واسطه حضرت حجت(عج) است و امشب به واسطه همین ویژگی‌ها، خدای متعال گناهان بندگانی را که طلب استغفار می‌کنند مورد آمرزش قرار می‌دهد به ویژه برای شب زنده دارانی که اهمیت و ارزش شب قدر را درک می‌کنند.

خضری خاطرنشان کرد: اهمیت و جایگاه شب قدر به اندازه‌ای است که اولیای خدا همه لیالی ماه مبارک رمضان را بیدار می‌مانند تا این شب را درک کنند؛ گرچه احتمال شب قدر بودن  23 ماه رمضان نسبت به همه شب‌ها بالاتر است؛ اما اولیای خدا این فرصت مغتنم را از دست نمی‌دادند.
 
وی عنوان کرد: براساس فرمایش علما در شب قدر می‌توان گره‌های کوری که انسان در زندگی و قلب خود و در مباحث معنوی دارد به واسطه فضیلت و عظمت شب این گره‌ها را بگشاید؛ البته درست است که انسان می‌تواند در همه زمان‌ها به درگاه الهی دعا کند اما در شب قدر گره‌های خاصی را باید باز کرد.

شب قدر فرصتی مغتنم برای توبه و بازگشت به درگاه الهی
 
این مسئول ابراز کرد: سیره بزرگان دینی اینگونه بوده که کل سال خود را برای درک چنین شبی آماده می‌کردند، اما به طور کلی نیت و اراده انسان برای برگشت به سمت خدا و تغییر مسیر، بسیار به درک شب قدر کمک می‌کند بنابراین افراد باید شرایطی را فراهم کنند که شب قدر بیدار مانده و از لحظات آن به شکل شایسته‌ای بهره ببرند.
 
وی عنوان کرد: البته استجابت دعا نیز شرایطی دارد و خداوند متعال براساس مصالحی که برای ما سنجیده است به دعاهای بندگان ترتیب اثر می‌دهد، ممکن است اجابت خواسته‌ای در زمان حال به صلاح فردی نباشد اما پروردگار عظیم الشان قطعا آن را در حساب انسان ذخیره کرده و به شکل دیگری جبران می‌کند.
 
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: باید بدانیم که دعا کردن و خواستن در درگاه الهی گم نخواهد شد و خدای متعال به انواع و اشکال مختلفی ممکن است آن خواسته و طلب را در زندگی ما جاری سازد.
 
وی تصریح کرد: برای استجابت دعا باید شرایطی را فراهم کرد و موانعی را برطرف ساخت؛ به طور مثال شخصی که در حق والدین خویش مرتکب ظلمی شده و مورد عاق پدر و مادر قرار گرفته از توفیقات وی در شب قدر کاسته می‌شود.
 
خضری در پایان بیان کرد: یکی از کارهایی که باید برای آماده‌سازی خود جهت ورود به شب قدر انجام دهیم جلب رضایت والدین و رفع دلگیری و کدورت است تا مشمول عنایت باری‌تعالی قرار بگیریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان