۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آغاز طرح بزرگ ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۴۳۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۲۰ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دارالقرآن کریم قزوین خبرداد

آغاز طرح بزرگ ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت در استان قزوین

محمدحسین محمدی آهویی از آغاز طرح پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت(ع) استان قزوین خبرداد.

آغاز طرح بزرگ ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت در استان قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر صبح قزوین؛ محمد حسین محمدی آهویی ریاست دارالقرآن الکریم در نشست با ارزیابان طرح  پایش و ارزیابی خانه های قرآن و عترت که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، از آغاز اجرای طرح ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت در استان قزوین خبرداد و افزود: هدف از اجرایی شدن این طرح، شناسایی ظرفیت های موجود و قابل دسترسی خانه های قرآن استان جهت اجرای طرح هایی چون نورالثقلین، جلسات قرآنی خانگی و بصیرت افزایی است.

وی با بیان اینکه پایش ها باید به صورت حضوری و میدانی صورت بگیرد، افزود: بسیاری از خانه های قرآنی ما در روستاها قرار دارند و به دلیل شروع فصل سرما و امکان سختی عبور و مرور، از ارزیابان خواهشمندیم تا هر چه سریعتر طرح را اجرایی کنند که دچار مشکل نشویم.

آهویی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا محافل و جلسات قرآنی را کمرنگ کرده و فعالیت های خانه های قرآن را تحت تاثیر قرار داده ، به علاوه اینکه مشکلات اقتصادی و عدم حمایت های منطقی نیز سبب کم شدن انگیزه ی گردانندگان این مراکز شده است که نیازمند ایجاد طرح های انگیزشی هستند.

رئیس دارالقرآن الکریم استان قزوین همچنین افزود: پایش و ارزیابی خانه های قرآن سبب شناخت دقیق وضع موجود و ایجاد زمینه‌های سیاست گذاری و برنامه‌ریزی واقعی در این بخش  می گردد.

محمدی آهویی با بیان اینکه طرح ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت در استان قزوین از 20 آبان الی 30 دی ماه اجرایی می شود، اظهار کرد: تعلیم و تربیت قرآنی و مشارکت اجتماعی، اولویت ها و اندیشه های مقام معظم رهبری، شناخت ظرفیت ها، ثبت تجربیات و ابتکارات، سازمان دهی و تربیت کادر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، آسیب های اجتماعی و بررسی تجهیزات اداری و آموزشی، سطح مخاطبان و مدیریت مالی از جمله شاخص‌های رتبه بندی خانه های قرآن و عترت است.

وی افزود: از شاخص های ارزیابی خانه های قرآن می توان به فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی- بهداشت و ایمنی، شرایط اختصاصی مکان ویژه خردسالان، فعالیت‌های خانه، شهریه مخاطبان و رعایت ضوابط و مقررات اشاره کرد.

آهویی در پایان اظهار کرد: در شهرستان قزوین 29 خانه قرآن، در شهرستان آبیک 19 خانه ی قرآنی روستایی و شهری، در البرز 24 خانه، در تاکستان 15 خانه، بوئین زهرا 25 خانه و شهرستان آبیک هم 15 خانه ی روستای و شهری دارد که باید در این طرح مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند.

انتهای پیام/ 2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان