۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی سعدالسلطنه به قزوین سفر می‌کنند
کد خبر: ۳۵۲۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱ ساعت: ۱۷:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین:

بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی سعدالسلطنه به قزوین سفر می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی بازار صنایع دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه مهرماه به قزوین سفر خواهند کرد.

بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی سعدالسلطنه به قزوین سفر می‌کنند

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: مقرر شده  است تا نمایندگان و بازرسان یونسکو ۲۱ مهر ماه  برای بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی بازار صنایع دستی سعدالسلطنه وارد کشور شده و به قزوین سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: بررسی پرونده ثبت جهانی این مکان به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به تعویق افتاده بود.

خزائلی اضافه کرد: الزامات مورد تاکید یونسکو برای ثبت جهانی بازار صنایع دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه مورد توجه جدی قرار گرفته و مشکل خاصی برای ثبت این جهانی این مجموعه در فرایند‌های در نظر گرفته شده وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با ثبت جهانی این مجموعه بدون شک شاهد رونق صنعت گردشگری و صنایع دستی قزوین و حضور تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به استان نیز خواهیم بود.

بازار صنایع دستی در کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین در سال ۹۲ پس از احیا و ساماندهی این مجموعه تاریخی، راه اندازی شد.

در این بازار، فروشگاه و کارگاه‌های تولید صنایع دستی به وسعت سه هکتار و در ۲۳۰ حجره انواع محصولات صنایع دستی را تولید و به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان