۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ورود سامانه بارشی جدید به قزوین/ احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد
کد خبر: ۳۴۹۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۱۱ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اداره هواشناسی استان اعلام کرد

ورود سامانه بارشی جدید به قزوین/ احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد

کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین از ورود سامانه بارشی جدید به منطقه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید برای سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید به قزوین/ احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد

مریم بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای، خروجی‌ مدل‌ها بیانگر آن است که از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می‌شود و تا اواخر وقت فردا فعالیت آن ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید برای سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین بیان کرد: پدیده غالب امروز، وزش بادهای به نسبت شدید جنوبی بوده و این در حالی است که احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و افزایش روان آب مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

بهروزی تصریح کرد: با توجه به مدت زمان فعالیت سامانه بارشی به شهروندان توصیه می‌شود تا از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و صاحبان گلخانه‌ها نیز نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای ساعات بعدازظهر دوشنبه نیز شاهد عبور موجی از سطح استان هستیم که این مسئله باعث می‌شود تا در پاره‌ای از مناطق، به ویژه نیمه جنوبی استان شاهد رگبار و رعد و برق باشیم.

کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین در پایان گفت: در شبانه روز گذشته کوهین با ۹ و بوئین زهرا با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۳ تا ۲۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان