۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پایانه‌های حمل کالا و مسافر قزوین روزانه ضدعفونی می‌شوند
کد خبر: ۳۴۰۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

پایانه‌های حمل کالا و مسافر قزوین روزانه ضدعفونی می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: پایانه‌های حمل و نقل کالا و مسافر این اداره کل با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به طور مستمر و روزانه شستشو و ضدعفونی شده و همچنین تب‌سنجی از رانندگان نیز انجام می‌شود.

پایانه‌های حمل کالا و مسافر قزوین روزانه ضدعفونی می‌شوند

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با شیوع کووید 19 در استان، عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌ها، صندلی‌های پایانه کالا و اعلام بار و همچنین محل‌های مورد استفاده رانندگان و دفاتر شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای به همراه سالن انتظار مسافران و دفاتر شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافر به صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: انجام این عملیات تا ریشه‌کنی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: به منظور کنترل دقیق و پیشگیری از انتقال این ویروس به رانندگان و مسافران، پایگاه‌های بهداشتی نیز در محل پایانه‌های کالا و مسافر استان در نظر گرفته شده است.

حق‌لطفی ادامه داد: در این راستا ضمن ارسال توصیه‌های بهداشتی و تغذیه برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کرونا برای کارکنان، نصب بنر و پوستر در پایانه‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر استان، تمامی همایش‌های این اداره کل نیز طی این مدت لغو شده است.

به گفته وی، تمدید غیرحضوری و اینترنتی پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای و مسافر نیز از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای اهداف و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه و مقابله با ویروس کرونا است.

حق لطفی در ادامه، تعبیه مخازن محلول‌ ضدعفونی کننده در نقاط مختلف پایانه‌های بار و مسافر، نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی و جمع‌آوری مرتب زباله‌های محوطه را از دیگر تمهیدات این اداره کل در جهت مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: انجام فرایند اعلام بار در محوطه روباز و خارج از سالن با توجه به شرایط جوی، الزام شرکت‌ها و رانندگان بخش مسافر به سوار و پیاده کردن مسافران در داخل پایانه مسافربری جهت کنترل مبادی ورودی و خروجی توسط ماموران مراکز بهداشت از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی در پایان گفت: شستشو و ضدعفونی کردن مستمر ناوگان مسافربری از جمله ضدعفونی کردن دستگیره‌های در، کمربندهای ایمنی، استفاده از ظروف یکبار مصرف و تهیه ماسک نیز از دیگر تمهیدات پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان