۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ساخت ۱۲۰۰مسکن ارزان قیمت توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قزوین / محرومیت را با نگاه اجتماعی بررسی می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۹۲۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۷ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قزوین خبر داد

ساخت ۱۲۰۰مسکن ارزان قیمت توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قزوین / محرومیت را با نگاه اجتماعی بررسی می‌کنیم

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قزوین در مراسم افتتاح یک باب مدرسه در روستای چنار بوئین‌زهرا گفت: در ابتدا ۷۰۰سهمیه برای ساخت مسکن ارزان قیمت توسط وزیر راه و شهرسازی به ستاد اجرایی فرمان امام قزوین اختصاص یافته بود که این میزان با ابتکار عمل دکتر نیکزاد به ۱۲۰۰مورد رسید و اکنون کلنگ آن در مهرگان زده شده است.

ساخت ۱۲۰۰مسکن ارزان قیمت توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قزوین / محرومیت را با نگاه اجتماعی بررسی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مرتضی فرخی امروز(شنبه) در مراسم افتتاح مدرسه شهید فهمیده روستای چنار در بوئین زهرا که به همت قرارگاه جهادی و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) بازسازی شده است؛ اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام متولی اصل قانون اساسی است و از هفت سال گذشته بواسطه نظر فقهی رهبر معظم انقلاب مبنی بر هزینه درآمدها در مناطق محروم وارد پروژه‌های محرومیت زدایی شده و بنیاد برکت با ساخت پل، مدرسه و امور عام المنفعه شروع به فعالیت کرد. 

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته این ستاد به عرصه‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و علاقمند به حل و بررسی معضلات و محرومیت زدایی با نگاه اجتماعی‌ست و به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قزوین با بیان فعالیت‌های اجتماعی این ستاد ابراز کرد: بازسازی و ساخت خانه محرومین، بازسازی مدارس، مشق احسان و واگذاری لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم از جمله فعالیت‌های اجتماعی انجام شده توسط این ستاد است.

وی افزود: در ابتدا 700سهمیه برای ساخت مسکن ارزان قیمت توسط وزیر راه و شهرسازی به ستاد اجرایی فرمان امام قزوین اختصاص یافته بود که این میزان با ابتکار عمل دکتر نیکزاد به 1200مورد رسید و اکنون کلنگ آن در سایت مهرگان زده شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بهداشت و سلامت و اولین متولی کاشت حلزون گوش از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و در زمینه محرومیت زدایی در زمان بحران‌هایی مانند سیل نیز این ستاد در کنار اکثر نهادهای کمک رسان حضور داشت و در قزوین فعالیت‌های جهادی خوبی انجام داده‌اند.

توجه به علم و مدرسه سازی در اولویت فعالیت‌ها

در ادامه حجت الاسلام اسدالله رضوانی اظهار کرد: طبق خطبه همام در نهج البلاغه و آیات قرآن تقوا و احسان کردن از ویژگی‌های افراد مومن به شمار می‌آید و دارای مصادیق مختلفی‌ست که انجام کار خوب و پسندیده، کمک به دیگران و فعالیت عام المنفعه، احسان در مسائل علمی، فرهنگی و تربیتی از جمله آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی براساس علم، فرهنگ و اخلاق تاسیس شد و احسان و اقدامات ماندگار مانند ساخت مدرسه و بیمارستان نیز از موارد مدنظر ایده پرداز انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه بوئین زهرا ابراز کرد: مدرسه سازی جزء اولویت‌های ماست و حتی مواردی با یک یا دو دانش آموز نیز وجود دارد؛ چرا که آموزش و پرورش و علم دارای اهمیت است و تمام مسئولین در این راستا همت کرده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت علم گفت: علم و فرهنگ از جایگاه بالایی برخوردار است و درواقع کشورهای پیشرفته دارای علم هستند و در روایات نیز از علم به عنوان موردی که تسلط و سلطه به همراه دارد یاد شده است.

این مقام مسئول افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی باوجود دشمنی دشمنان که حتی با یک جرقه به میدان می‌آیند و به طور مداوم در چهل سال علیه نظام اسلامی اقدام کرده‌اند، در بسیاری مسائل جزء کشورهای برتر منطقه قرار داریم.

در ادامه محمد آقاعلیخانی ابراز کرد: برای انجام فعالیت‌های جهادی باید همدلی وجود داشته باشد، در این روستا نیز بازسازی مدرسه با 12دانش آموز در پنج پایه و دو پیش دبستانی صورت گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا ادامه داد: امیدواریم این روند به الگویی برای سایر موارد تبدیل شود تا بتوانیم بانیانی برای ساخت و بازسازی مدارس داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان