۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر روند تائید صلاحیتشان اثرگذار است
کد خبر: ۳۳۸۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۹ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر روند تائید صلاحیتشان اثرگذار است

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیدا‌ها یا طرفدارانشان ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیئت نظارت اعلام می‌شود و این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها، اثرگذار است.

تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر روند تائید صلاحیتشان اثرگذار است

حجت‌الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: شماره تلفن ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان قزوین فعال است و به محض دریافت گزارش، دادگستری ضمن تذکر به کاندیدا، موضوع را در محاکم دادگستری پیگیری خواهد نمود.

وی با بیان اینکه ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان، آوج، الوند، آبیک و قزوین تشکیل شده و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند، عنوان کرد: برای پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی، ادمین کانال‌های فعال شناسایی و در آینده نزدیک جلساتی برای آن‌ها برگزار خواهد شد تا مفاهیمی که درباره انتخابات منتشر می‌کنند، منطبق با قانون باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: کارگروه فضای مجازی در دادستانی استان، وظیفه شناسایی و رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی را بر عهده دارد و اگر گزارشی از فعالیت غیرقانونی انتخاباتی دریافت کنیم قطعاً با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ۹شعبه در دادسرا‌های استان، تعیین شده است و تا دو روز آینده شعب رسیدگی کننده به پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگاه‌های استان هم تعیین خواهند شد.

بازنشر مطالب غیرواقعی از کانال‌های غیرمجاز، منع قانونی دارد

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه بازنشر مطالب غیرواقعی از کانال‌های غیرمجاز، منع قانونی دارد، تصریح کرد: بر اساس قانون، به تخلفات انتخاباتی، به صورت فوری رسیدگی می‌شود و در زمان ثبت نام هم موضوع تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها بررسی و به متخلفان تذکر داده شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیدا‌ها یا طرفدارانشان ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیئت نظارت اعلام می‌شود و این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها، اثرگذار است.

وی با اشاره به مفهوم نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان در انتخابات گفت: در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان، وظیفه صیانت از انتخابات را بر عهده دارند و این امر در کشور ما با حضور فق‌ها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان با جدیت پیگیری می‌شود.

 قدرتی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم شود و افراد اصلح به نهاد قانونگذاری کشور راه پیدا کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان