۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است/ اختصاص بیش‌ترین بودجه‌ کشور به حوزه‌ سلامت
کد خبر: ۳۳۸۲۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۸ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است/ اختصاص بیش‌ترین بودجه‌ کشور به حوزه‌ سلامت

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در مجلس بیش‌ترین سهم بودجه‌ کشور را به حوزه‌ سلامت و وزارت بهداشت اختصاص داده‌ایم لذا مسئولان مربوطه نیز باید این بودجه را به بهترین نحو مدیریت کنند به عنوان مثال نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است.

نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است/ اختصاص بیش‌ترین بودجه‌ کشور به حوزه‌ سلامت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، داوود محمدی در همایش بزرگداشت هفته‌ بیمه‌ سلامت که با حضور جمعی از مسئولین استانی ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد؛ با اشاره به خدمات سازمان بیمه‌ سلامت اظهار کرد: بیمه‌ی سلامت یکی از سازمان‌هایی است که در حوزه‌ تکریم ارباب رجوع جایگاه خوبی داشته است.

وی افزود: مانند یک دماسنج که میزان دمای هوا را اندازه‌گیری می‌کند، دفاتر نمایندگان مجلس نیز می‌تواند سنجه‌ای از رضایت مردم و نوع خدمت‌رسانی به آن‌ها باشند، از این جهت برداشت من به عنوان نماینده‌ مجلس این است که مردم از نوع تعامل و ارائه‌ خدمات بیمه‌ سلامت رضایت دارند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت تحقق دولت الکترونیکی تصریح کرد: در این راستا قدم‌های خوبی در بیمه‌ سلامت و سازمان تامین اجتماعی برداشته شده است، این امر هم در جهت تکریم ارباب رجوع است و هم به شفافیت کمک می‌کند.

محمدی با اشاره به پوشش مناسب بیمه‌ سلامت، اذعان کرد: با این وجود سطح و عمق خدمات بیمه‌ای باید افزایش یافته و خدمات بیش‌تری به دهک‌های پایین ارائه شود، زیرا مراجعاتی از مناطق محروم و روستایی داریم که توان پرداخت هزینه‌ بیمه را ندارند.

این مسئول اضافه کرد: در مجلس بیش‌ترین سهم بودجه‌ کشور را به حوزه‌ سلامت و وزارت بهداشت اختصاص داده‌ایم، مسئولان مربوطه نیز باید این بودجه را به بهترین نحو مدیریت کنند، به عنوان مثال نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه وضعیت بدهی بیمه‌ها به بخش خصوصی و دولتی مناسب است، تصریح کرد: با این وجود بیمه‌ها دو ماه به مراکز طرف قرارداد بدهی دارند و باید برای این مقدار هم چاره‌سازی کرد؛ زیرا بیمارستان‌ها به دلیل عمل نکردن بیمه‌ها به تعهداتشان دچار مشکلاتی شده‌اند.

اهمیت نقش تشکل‌های مردم نهاد در فرهنگ‌سازی سلامت

در ادامه این مراسم سیده حمیده زرآبادی نماینده‌ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه برتر سازمان بیمه‌ سلامت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اظهار کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی برقراری عدالت در تمام اقشار است و اگر همه‌ مردم از درمان شایسته و رایگان بهره‌مند شوند، یکی از آرمان‌های انقلاب محقق شده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته طرح تحول سلامت به تحقق این عدالت کمک کرد، اما در طول زمان کمی از اهداف خود منحرف شد و این تنها به سوءمدیریت یا ضعف‌های قانونی مربوط نمی‌شود.

نماینده‌ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای حوزه‌ سلامت تصریح کرد: از زمان تحقق بیمه‌ سلامت مراجعه به پزشک، مصرف دارو و عمل‌های غیرضروری افزایش یافته است، این نشانگر عدم وجود فرهنگ سازی در زمینه‌ سلامت است.

زرآبادی ادامه داد: باید نقش تشکل‌های مردم نهاد را برای فرهنگ سازی جدی بگیریم و اجازه ندهیم طرح تحول سلامت که ایده‌ درستی بود و زحمات زیادی برای آن کشیده شد، دچار انحراف شود.

این مسئول با بیان نیازهای حوزه‌ سلامت عنوان کرد: تحقق دولت الکترونیک در حوزه‌ سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع نیازهایی هستند که باید با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوط برطرف شوند، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی استان نیز وضعیت خوبی ندارند و بهبود آن به عزم جدی نیاز دارد.

انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان