۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توصیه یک سازمان صهیونیستی به دولتمردان آمریکا درباره نحوه تعامل با اِخوان
کد خبر: ۲۹۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

توصیه یک سازمان صهیونیستی به دولتمردان آمریکا درباره نحوه تعامل با اِخوان

سازمان صهیونیستی جینسا، شکست اسلام‌گرایان در مصر را غیرقابل اجتناب دانست و خواهان تغییر رویکرد آمریکا نسبت به مصر شد.

توصیه یک سازمان صهیونیستی به دولتمردان آمریکا درباره نحوه تعامل با اِخوان
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، سازمان‌های صهیونیستی تلاش بسیاری را برای مهار اسلام گرایان در مصر به کار می‌برند.
آنان با بیانیه‌ها و هشدارهای مختلف به آمریکا و سایر کشورها، خواهان قطع کمک‌های اقتصادی به مصر هستند.
منافع رژیم صهیونیستی و نگرانی‌های صهیونیست‌ها از رویدادهای احتمالی آینده مانند حمایت از فلسطین، نقض پیمان صلح و افزایش قدرت اسلام گرایان در خاورمیانه مهمترین بستر این نگرانی‌ها را تشکیل می‌دهد.
از این رو آنان درصددند تا نگرش جامعه بین الملل نسبت به مصر را تغییر داده و آن را به سمت و سوی مخالفت و عدم حمایت از دولت منتخب این کشور، سوق دهند.
سازمان صهیونیستی جینسا به عنوان یکی از لابی های مهم در پنتاگون، از موقعیت فعلی آمریکا در قبال مصر ابراز نگرانی کرد و خواهان تجدیدنظر در رویکردهای این کشور شد.
این سازمان صهیونیستی در گزارشی اظهار داشت: «احتمال شکست دولت مصر بسیار جدی شده است، اگرچه در رسانه ها به اندازه کافی به آن پرداخته نمی شود.
بحران اقتصادی مصر در حال حاضر توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده است.
جامعه بین المللی در این اوضاع، چاره ای جز افزایش حمایت های خود از دولت محمد مرسی و اخوان المسلمین ندارد در حالیکه در مصر هیچ اجماعی در مورد پایه های بنیادین رژیم آینده این کشور وجود ندارد و اخوان المسلمین و دولت مرسی در کانون انتقادات و اتهامات مخالفان قرار دارند.
» اگرچه اخوان المسلمین تلاش کرد تا با رویه انتخاباتی برای خود مشروعیت حکومت را فرهم کند اما این امر یک انتقال پیچیده و تاریخی بود که با چالش های امنیتی و اقتصادی همراه است.
مشکلات اقتصادی مصر، ناآرامی ها را افزایش می دهد و با وجود این هرج و مرج، بحران اقتصادی در صنعت گردشگری این کشور و نیز صادرات، مضاعف می گردد.
نتیجه این روند شکست گام به گام دولت مرسی و اسلام گرایان خواهد بود.
این سازمان صهیونیستی می افزاید: «آمریکا خود را در بدترین وضعیت ممکن قرار داده است زیرا در ملاء عام از اخوان المسلمین حمایت می کند در حالیکه پنهانی آن را به اجرای ریاضت های اقتصادی فرامی خواند و این نشان از اطمینان آمریکا از عدم توانایی اخوان برای ادامه حکومت دارد.
این در حالی است که جامعه بین الملل حاضر نیست که بیش از این به مصر کمک مالی اعطا کند در نتیجه امریکا در یک دور باطل خود را گرفتار کرده است.
» سازمان صهیونیستی جینسا با ادامه انتقاد از سیاست های آمریکا، بهترین گزینه را نظارت کامل این کشور بر نهادهای مصر دانسته و می نویسد: «بهترین گزینه ای که آمریکا در وضعیت کنونی باید انجام دهد، تلاش برای ممانعت از فراگیر شدن بحران مصر و انتقال آن به منطقه است.
از این رو آمریکا باید حداکثر نظارت خود را بر تمام نهادهای مصر داشته باشد و از این طریق به تروریست ها اجازه ندهد از فضای بی ثبات مصر برای اهداف خود استفاده کنند.
در این راستا آمریکا باید فاصله خود را از دولت مرسی حفظ کند چون حمایت بی دریغ آمریکا از مرسی مسئولیت های بسیاری را برای اوباما ایجاد کرده و اعتبار آمریکا را به زیر سؤال برده است.
» جینسا ادعا می کند: «همچنین آمریکا باید حمایت از دموکراسی و پلورالیسم، شفافیت سیاسی و بازار آزاد را جایگزین حمایت از  احزاب سیاسی مانند اخوان المسلمین کند.
» جینسا رویه ضدغربی در دولت مصر را یکی از دلایل شکست مرسی و اخوان المسلمین خوانده و تاکید می کند: «آمریکا باید به دولت مرسی بفهماند که اظهارات ضداسرائیلی و نیز رویه ضدغربی وی، اعتبار مصر را در جهان خدشه دار کرده و بحران های اقتصادی این کشور را تشدید می کند.
» انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان