۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین آب‌های گرم معدنی در استان قزوین ساماندهی می شوند
کد خبر: ۲۸۳۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با هدف رونق صنعت گردشگری

آب‌های گرم معدنی در استان قزوین ساماندهی می شوند

به منظور استفاده بهینه از آب‌های گرم معدنی و رونق صنعت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت آب‌های گرم معدنی در استان قزوین ساماندهی می‌شوند.

آب‌های گرم معدنی در استان قزوین ساماندهی می شوند

به گزارش صبح قزوین، حمید رضا قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در اکثر کشورها از منابع طبیعی جهت جلب گردشگران استفاده می شود و آبهای گرم معدنی یکی از جاذبه های توریستی بوده که از نظر اقتصادی منبع درآمد مهمی در این صنعت به شمار می‌رود.
قاسمی با اشاره به رونق این بعد گردشگری در استان افزود: قزوین به لحاظ طبیعی دارای پتانسیل‌های ویژه گردشگری بوده و آب‌های معدنی گرم و سرد بسیاری در این آن وجود دارد که می‌تواند منبع درآمد منطقه بوده و با فراهم نمودن زیر ساخت‌های گردشگری و ایجاد مراکز رفاهی به مقصد گردشگری تبدیل گردد.
وی همچنین اظهار داشت: استفاده از آب چشمه‌های معدنی به عنوان درمان، سابقه‌ی چندهزار ساله دارد و در حال حاضر بر اثر پژوهش‌ها و بررسی‌های علمی انجام شده روی آبهای معدنی، استفاده‌ی درمانی آنها به طور جدی روز به روز گسترش یافته و کشورهای دارای آب‌های گرم و سرد معدنی با بهره‌برداری از این موهبت الهی توانسته‌اند در جهت کسب درآمد از آنها استفاده نمایند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 93 " اقتصاد و فرهنگ،‌ با عزم ملی و مدیریت جهادی" برای رونق اقتصادی و بهره‌مندی از توانمندیهای استان، آبگرم‌های معدنی ساماندهی خواهد شد تا با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بتوان این مناطق را به مقصد گردشگری سلامت تبدیل نمود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: از جمله آبگرم‌های معروف و مهم استان آبگرم معدنی یله گنبد در محور قزوین- رشت روستای یله گنبد و خرقان در شهر آبگرم هستند که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند می‌توانند با فراهم نمودن بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری مورد بهره‌برداری بهینه قرار گیرند.
قاسمی در ادامه عنوان کرد: طرح مطالعاتی این دو منطقه جهت ساماندهی و واگذاری به سرمایه گذار در حال انجام است که امیدواریم با اجرایی نمودن این طرح بتوانیم این مناطق را آماده بهره‌برداری نماییم.

منبع: روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان